Fiat 500 – czy zawojuje rynek?

Ten mały, miejski samochodzik dawno już wypracował sobie miano kultowego. Nie powinno się, nawet nie wolno porównywać go z autami tego samego segmentu, tutaj kupujemy udział w tworzącej się historii marki, nie tylko sam samochód.

500-tka to najlepiej sprzedający się poza Włochami model Fiata. Od 2007 roku, kupiło go ponad 1 200 000 osób, z czego 75% z nich z poza granic Włoch.Od 2010 roku koncern zdecydował się na uruchomienie produkcji tego auta w Meksyku, co pozwoliło mu łatwiej rozszeryc sprzedaż na inne niż tylko europejski rynki. Obecnie oferowany jest w ponad 100 krajach świata, powrócił też na rynek amerykański. Na starym kontynęcie, model z 2013 roku osiągnął 13,9% udział w rynku, mało tego, jest najlepiej sprzedającym się samochodem segmentu A w Europie w miesiąciu kwietniu. Z roku na rok, coraz więcej entuzjastów kupuje „pięćsetkę”, w porównaniu do 2012 roku zanotowała ponad 9% wzrost.

110223 F 500 Gucci 04110223 F 500 Gucci 02

Czy powodem jest legenda, czy też stała ewolucja tego modelu? New Beetle nie cierpi na klęskę urodzaju, chociaż garbus to kawał historii. Fiat nie stoi w miejscu i wciąż pracuje na swój sukces. W 2008 roku zaprezentował Abartha, 2013 i 500 GQ, potem powiększył też swoją rodzinę o 500L (2012r.), 500L Trkking i 500L Living (2013r.)  Jednym słowem „dla każdego coś miłego”. Pokazujac w Kielcach kolejny, nieco zmieniony mogel nowej „pięćsetki”, dał wyraz temu, że chce zawojować rynkiem małych samochodow z klasą. Zaczęto od podwyższenia poziomu wyposażenia seryjnego, dodania kilku detali miłych dla oka i obniżeniu ceny. Poczętek dobry, pozostaje nam teraz czekać do konca roku i bacznie obserwować wyniki, oraz ulice.

Powodzenia Fiacie!  

tekst: Kasia Kwiecińska

zdjęcia: fiatpress