Peugeot 208 niedawno zadebiutował w segmencie miejskich samochodów. To ładne i funkcjonalne auto czerpie wiele z doświadczenia poprzednich pokoleń lwów. Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej jego przodkom.
Historia dzisiejszej 'dwieścieósemki’ rozpoczyna się wraz z premierą Peugeota 205, do dziś wspominanego z uśmiechem na ustach. Kształtny, wydajny, wygodny – stał się przebojem. Dzięki temu w sprzedaży był oferowany niemal do końca lat 90-tych.
W 1998 roku '205-ka’ przerodziła się w '206-kę’. Model ten szybko stał się najbardziej popularnym modelem w historii francuskiej marki. Zresztą jest widoczny na drogach do dziś, a powstanie kolejnych modeli – 207 (w 2006 roku) i 208, nie spowodowało wycofania produkcji. Od 2009 roku powstaje ich zmodyfikowana, unowocześniona wersja pod nazwą 206+.
Najmłodszy potomek, Peugeot 208, dumnie przejął dziedzictwo poprzedników. Czy ma jednak szansę powtórzyć ich sukces? – Peugeot 208 to samochód, w którym komfort i styl łączą się z nowoczesną technologią. Projekt wnętrza jest nowatorski, wyposażenie dostosowane do potrzeb kierowców. Podniesiona o kilka centymetrów deska rozdzielcza, zintegrowana z dużym, siedmiocalowym ekranem dotykowym, jest zawsze w polu widzenia kierowcy. Za jego pomocą możemy sterować wieloma funkcjami samochodu. Zainteresowanie budzi także nowatorska, mała kierownica – opisuje Adam Ciesielczyk, dyrektor zarządzający Peugeot Ciesielczyk.
Warto wspomnieć, że designerskie wnętrze tego modelu jest efektem projektu Polaka, Adama Bazydło. A wnętrze to jedna z cech, która wyróżnia małego francuza – multimedialny system, pomysłowa lokalizacja zegarów i oryginalny styl to atuty małego lwa.
Peugeot 208 dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia – podstawowej Access, średniej Active i najwyższej Allure. Najtańsza wersja auta 3-drzwiowego kosztuje 38 900zł.