Chcemy aut hybrydowych

g1

Amerykanie przeprowadzili badania dotyczące preferencji klientów, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. generacji Y, a więc pokolenia wyżu demograficznego z 1980 roku. Wniosek: chcemy aut hybrydowych!

Osoby należące do Generacji Y mają dziś od 19 do 31 lat i mają największy wpływ na kształt obecnej i przyszłej motoryzacji. Po przeanalizowaniu wyników badań, wniosek nasuwa się jeden: pokolenie Y chce samochodów hybrydowych nafaszerowanych najnowszą technologią.

Kto jest gotowy?

To może być pierwsze pokolenie, które poprowadzi nas z dale od tradycyjnych samochodów napędzanych benzyną – twierdzi Craig Giffi z ośrodka Deloitte, które przeprowadziło badania. Zgodnie z badaniami, aż 59% osób generacji Y chciałoby jeździć samochodami hybrydowymi. Dla porównania, tylko 37% osób wolałoby się poruszać samochodami z silnikiem benzynowym, zaś 2% życzyłoby sobie w pełni elektryczny pojazd. Wygląda na to, że amerykanie są już na to przygotowani. Przynajmniej w części. Dla przykładu, na ostatnim Salonie Samochodowym w Detroit Toyota zaprezentowała nową generację Toyoty Prius. Za oceanem samochód będzie kosztował 19.000 dolarów, dzięki czemu będzie najtańszym tego typu samochodem w USA. Toyota nie pozostaje jednak sama na polu szerzenia popularności samochodów hybrydowych. Podobne zabiegi stosuje m.in. Ford, a także Honda, BMW i Chevrolet.

Musi współpracować

73% ankietowanych odpowiedziało, że chce, aby w ich samochodach znalazł się dotykowy ekran. Chcą także, by w ich samochodzie dostępne były aplikacje ze smartfonów. Nie może także zabraknąć możliwości pobierania nowych treści i aplikacji. Erich J. Merkle z Ford USA wyjaśnia, że Generacja Y równie wysoko jak samochody, ceni sobie właśnie nowinki i gadżety technologiczne, które na co dzień ułatwiają im życie. – Dla wielu młodych ludzi, telefony komórkowe są tak samo ważne, jak samochody, którymi jeżdżą. Samochód musi po prostu współpracować z technologiami, które noszą w kieszeni każdego dnia – powiedział.