Car of the Year to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów mających wyłonić najlepsze europejskie auto roku. Dla dużej ilości osób jest to powód do kupna, spece od marketingu także zyskują, mają w końcu mniej pracy przy konstruowaniu kampanii. Auto, które otrzyma tytuł Car of the Year zyskuje wyróżnienie, które sytuuje je na piedestale i wywołuje złość u konkurencji.
W tym roku mamy 30 kandydatów, w połowie grudnia ta lista zostanie zawężona do 7 a w marcu 2014 roku podczas salonu samochodowego w Genewie dowiemy się, kto w tym roku lawinowo zwiększy swoją sprzedaż.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest debiut, auto więc musi być nowością, ważne jest też, żeby było dostępne na co najmniej pięciu rynkach europejskich. Szacunkowa roczna sprzedaż samochodu musi też wynieść co najmniej 5 tysięcy sztuk.
W plebiscycie nie mogą brać udziału auta niszowe, mało popularne i supersporowe.
Rok rocznie dziennikarze z różnych krajów rozdzielają swoje głosy i tym samym dokonując wyboru etapami na zasadzie selekcji. Wytypowana, szczęśliwa siódemka poddawana jest wnikliwym testom i obserwacji aż do marca, kiedy to uroczyście ogłaszany jest zwycięzca.
Na przestrzeni ostatnich 5 lat, tytuł zdobyły: Opel Insignia (2009), Volkswagen Polo V (2010), Nissan Leaf (2011), Opel Ampera/Chevrolet Volt (2012) i Volkswagen Golf VII (2013).
Kto zwycięży w tym roku? Zobaczymy, dla lubiących zakłady bukmacherskie załączamy listę tegorocznych pretendentów.
BMW 4-Series Coupe
BMW i3
BMW X5
Citroen C4 Picasso
Ford EcoSport
Ford Kuga
Hyundai i10
Jaguar F-Type
Kia Carens
Land Rover Range Rover Sport
Lexus IS
Maserati Ghibli
Mazda3
Mercedes-Benz S-Class
Mitsubishi Space Star
Nissan Note
Opel Cascada
Peugeot 2008
Peugeot 308
Porsche Cayman
Renault Captur
Renault Zoe
Seat Leon
Skoda Octavia Mk3
Subaru Forester
Suzuki SX4
Tesla S
Toyota Auris
Toyota Corolla
Toyota RAV4
Tekst: Kasia Kwiecińska