Biały kolor rządzi!

Zgodnie z najnowszymi badaniami, najpopularniejszym kolorem w 2011 roku jest biały. Najwięcej aut zamawiamy w tym kolorze! Ile jesteśmy wstanie zapłacić za kolor wyrażający osobowość?

21 procent pojazdów, które zagościły na drogach w 2011 roku, polakierowanych jest na biało. Na drugim miejscu znalazły się srebrny oraz czarny, z 20% poparciem. Co ciekawe, na trzech głównych rynkach, a więc w Ameryce Północnej, Europie i Azji, to właśnie wymienione kolory stanowiły czołówkę najczęściej zamawianych barw, różniła się tylko kolejność. W Ameryce był to biały, srebrny i czarny; w Europie czarny, biały oraz srebrny; zaś w Azji srebrny, biały i czarny. Widzimy zatem, że mimo ogromnych różnic kulturowych, na całym świecie można zaobserwować podobne preferencje.

– Kolor jest jednym z podstawowych ludzkich środków ekspresji – twierdzi Jane E. Harrington, manager w firmie PPG, która przeprowadziła badanie. – Producenci cały czas poszerzają paletę dostępnych kolorów, by dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Nowo powstałe kolory inspirowane są m.in. wpływem kultury, natury czy mody – zakończyła.

PPG przedstawiła producentom samochodowym ok. 70 nowych kolorów, które mogłyby pojawić się w ofercie producentów w 2014-2015 roku. Wśród nowych barw znalazły się m.in. ‘Goldeluxe’ – srebrny z domieszką złotego, ‘Grape Spritz’ – niebieski z fioletowym połyskiem, czy ‘Pot O’Gold’ – jasnozielony z odcieniem złota.

Dla 30% konsumentów kolor jest istotnym kryterium przy kupnie samochodu. Taki sam procent osób stwierdził, że byłby w stanie dodatkowo zapłacić za lakier, który będzie wyrażał ich osobowość. Dla 40% obecna paleta kolorów jest zbyt wąska i chcieliby wybierać z większej ilości kolorów. Z kolei 48% respondentów przyznało, że na ogół wybierają samochód w oparciu o kolor, a aż 77% zadeklarowało, że kolor był czynnikiem , który zadecydował o zakupie samochodu.