Wreszcie jest – nowy Golf

Volkswagen zaprezentował w końcu zdjęcia najnowszego Golfa. To już siódma generacja najpopularniejszego kompaktu – jest lżejszy, oszczędniejszy i tańszy od poprzednika – kosztuje 59.900 zł.

nowy-golf2

– Sześć generacji, 38 lat nieprzerwanych sukcesów, 29,13 miliona sprzedanych egzemplarzy, gwarant bezpiecznych miejsc pracy i synonim postępu technicznego – tak w skrócie prezentuje się historia najpopularniejszego kompaktu w historii. O potencjale nowego Volkswagena świadczy fakt przełamania spirali masy: choć nowy Golf jest bezpieczniejszy, bardziej komfortowy i przestronniejszy od poprzednika, jest nawet o 100 kg lżejszy; a w przypadku nowego silnika benzynowego o mocy 140 KM z funkcją odłączania cylindrów i zużyciem paliwa 4,8 l/100 km – o 23 procent oszczędniejszy.

nowy-golf3

Jeszcze oszczędniejszy ma być jednak podstawowy silnik wysokoprężny, który potrzebować ma zaledwie 3,8 l oleju napędowego na 100 km. Najlepszymi wartościami po raz kolejny jednak może pochwalić się Golf BlueMotion – zużywa 3,2 litra ON na 100 km, wyznaczając nowe standardy dla tej serii modeli.

Nowy Golf oferuje więcej miejsca dla pasażerów podróżujących z tyłu, obniżoną krawędź bagażnika, który jest także większy, a także nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo – hamulec wielokolizyjny (seryjny) i proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash), automatyczną regulacja odległości ACC z Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania w mieście, nowy progresywny układ kierowniczy, nowe zawieszenie kół, możliwość wyboru profilu jazdy i seryjny ekran dotykowy we wszystkich modelach, a także zupełnie nowe systemy Infotainment i Entertainment z reagującym na zbliżenie ręki ekranem dotykowym w najwyższych wersjach.

nowy-golf4

W stylistyce pojawiły się linie, które nadają mu nowego charakteru, jednak zachowany został stary, dobrze znany styl niemieckiego kompaktu. Jak zauważa Walter de Silva, szef designu Volkswagena, klucz do sukcesu leży w tym przypadku w ciągłości. – Na świecie jest mniej niż tuzin samochodów, których stylistyka przez dziesięciolecia była szlifowana i udoskonalana tak, jak w Golfie, i przez to stała się ponadczasowa – tłumaczy. Do rozpoznawalnych cech Golfa należą bez wątpienia typowe słupki C, długa linia dachu i typowa linia okien oraz charakterystyczny przód i tył z poprzecznymi elementami. – Te detale czynią również nowego Golfa bardziej niepowtarzalnym i ponadczasowym, niż większość innych samochodów kompaktowych – dodaje Klaus Bischoff, szef design Volkswagena. Można powiedzieć, że stylistyka Golfa wzoruje się na sobie samej.

nowy-golf5

Pod klamkami drzwi wprowadzono wyraźnie widoczną i bardzo ostro wyciętą linię, która jest wprawdzie przerwana nadkolami, ale poza tym otacza całe nadwozie – odnajdujemy ją w chromowanej listwie osłony chłodnicy i reflektorów, a z tyłu w białym poprzecznym pasku tylnych świateł. Ta nisko umieszczona linia przesuwa optyczny punkt ciężkości w dół i sprawia, że samochód zdaje się mocniej przylegać do drogi.

Podstawowy Golf z silnikiem 1,2 TSI kosztuje 59.990 zł. W standardzie oferuje m.in. system Start-Stop i tryb rekuperacji. Zamówienia można składać od 17 września.

nowy-golf6

nowy-golf7

nowy-golf8