Coraz więcej wiadomo o funkcjach nowego Volvo XC90, także w obszarze elektroniki i multimediów. Żeby zapanować nad wszystkimi systemami i ustawieniami, Volvo proponuje jeden, centralny ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala, sterowanie głosowe i wyświetlacz typu head-up.
Mnogość funkcji we współczesnych samochodach wymaga coraz większej liczby przycisków i pokręteł do ich obsługi. Volvo poszło zupełnie inną drogą. Centralnym punktem konsoli środkowej jest duży, dotykowy ekran, który umożliwia intuicyjny dostęp do wszelkich ustawień i systemów. Wśród nich znajdziemy m.in. dostęp do serwisów oferujących streaming muzyki, czy aplikacji Park and Pay. Ekran auta będzie też oferował funkcję mirror link dla urządzeń z systemem iOS.
Nowy interfejs, będący częścią systemu Volvo Sensus, wykorzystuje duży ekran dotykowy, komendy głosowe i head-up display. Wybrane informacje są także wyświetlane bezpośrednio na wyświetlaczu zegarów samochodu. Mogą to być m.in. mapy i wskazówki nawigacyjne, wykaz połączeń telefonicznych, czy informacja o odtwarzanej muzyce. Nie zrezygnowano przy tym z przycisków na kierownicy, które sprawdzają się np. do ściszenia radia, czy ustawienia tempomatu.
W projektowaniu nowych rozwiązań Volvo brało udział wiele zewnętrznych firm. Apple dostarczył system CarPlay. Firma Ericsson była odpowiedzialna m.in. za rozwiązania i aplikacje zawieszone w chmurze. Dostawcą systemów nawigacji jest HERE.
Ale co dla przeciętnego użytkownika oznacza więcej elektroniki w aucie? Kierowca może sprawdzić lokalizację najbliższych miejsc parkingowych wraz z ich cenami. Może też wyszukać okoliczne restauracje i sprawdzić ich menu. Po wybraniu właściwego lokalu, można ustawić go jako punkt docelowy w nawigacji. Samochód może też umówić właściciela na przegląd.
Źródło: Volvo