Smart na dwóch kołach?

0

Rowery, podobnie jak samochody, by zaistnieć, muszą się wyróżniać. Czym? Ciekawym designem lub… napędem elektrycznym!

Smart ebike posiada obie te cechy. Ciekawy wygląd lekkiej, dwukolorowej ramy znakomicie współgra z 26-calowymi obręczami. Zarówno przednie jak i tylne oświetlenie wykonane zostało z diod LED. Rower wykorzystuje także interfejs USB, a na liście wyposażenia dodatkowego figurują m.in. torby na bagaż. Całość powoduje, że aż chce się wsiąść i ruszyć!

Przejdźmy jednak do najważniejszego, czyli do napędu. Rower ten jest hybrydą. Do napędu służy silnik elektryczny BionX, który załącza się gdy tylko kierowca zacznie pedałować, zaś podczas hamowania ładuje baterię. Jadąc, można wybrać jeden z czterech trybów jazdy. W zależności, który wybierzemy, na jednym ładowanie przejedziemy ok. 100 km. Pewnie zastanawiacie się, gdzie umieszczono akumulator? Otóż został on zintegrowany z ramą i obudowany tworzywem.

– Smart ebike to prawdziwy Smart, tyle, że na dwóch kołach – twierdzi Annette Winkler, dyrektor wykonawcza Smarta. – To nie jest jednak tylko dobrze wyglądający rower. To pojazd wyjątkowo praktyczny i dziecinnie łatwy w prowadzeniu. Dzięki ciekawemu designowi przyciąga wzrok przechodniów. Każdy może przejechać nim przez miasto angażując siłę swoich mięśni lub nie – zależnie od sprawności fizycznej i nastroju. A w dodatku jest jeszcze łatwiej o miejsce parkingowe niż w przypadku Smarta fortwo!

Nie wypada nie zgodzić się z Panią Annette. Smart ebike został zaprojektowany i wyprodukowany przy współpracy z producentem rowerów elektrycznych GRACE. Oferowany będzie w pierwszej połowie przyszłego roku na rynku europejskim oraz Ameryki Północnej. Kosztować ma ok. 2.9 tys. euro.