Skazani na sukces?

0

Od pewnego czasu popyt na nowe samochody regularnie spada. Problemy finansowe w takich krajach jak Grecja czy Portugalia skutecznie hamują sprzedaż w całej Europie.

Kryzys dotyka coraz większe ilości przedsiębiorstw, także motoryzacyjnych, ale wygląda na to, że nie Porsche. Ten rok będzie najlepszym okresem w historii niemieckiej marki. Porsche, zamiast martwić się kryzysem i oszczędzać, liczy zyski. Niemiecki producent sprzedał od stycznia do listopada 109.709 egzemplarzy swoich modeli, co stanowi aż 24% wzrost w stosunku do analogicznego okresu z zeszłego roku.

Co na to Porsche?

Już teraz pobiliśmy nasz dotychczasowy rekord sprzedaży – powiedział Bernhard Maier, dyrektor sprzedaży i marketingu Porsche. – Wyniki sprzedaży pokazują, jak atrakcyjną marką w oczach klientów jest Porsche. Spodziewamy się, że w ciągu najbliższych kilku tygodniu nowe 911 będzie stanowiło dodatkowy impuls i sprzedaż jeszcze wzrośnie – dodał.

Tylko w Stanach Zjednoczonych, które pozostają największym rynkiem zbytu niemieckich pojazdów, na drogi w tym roku wyjechało 27.189 nowych modeli 911, Cayenne, Panamera, Cayman i Boxster. To ponad 19% wzrost w stosunku do zeszłego roku. Największy wzrost sprzedaży odnotowano jednak w Chinach (+68.8%), gdzie w tym znalazło się 22.473 chętnych na nowe Porsche. W Niemczech z kolei sprzedano prawie 14.000 pojazdów, co stanowi wzrost o 13.8%.