Siedzisz jak w SUVie, jeździsz jak w sportowym samochodzie: Cayenne GTS

0

Na rynek wkracza druga generacja SUV-a, którego nie trudno pomylić z autem typowo sportowym. W Pekinie, na Auto China 2012 zaprezentowane zostanie nowe Cayenne GTS.

siedzisz-jak-w-suvie-cayenne-gts1

Pomysł na auto: koncentracja na sportowych osiągach. Recepta na sukces: większa moc silnika, dynamiczniejsze przeniesienie mocy, sztywniejsze i obniżone zawieszenie oraz ekscytująco sportowe wyposażenie. Efekt: Nowe Cayenne GTS, które nie jest zwykłym wypełnieniem luki między Cayenne S, a Cayenne Turbo.

Pod maską Cayenne GTS pracuje 4,8-litrowy, ośmiocylindrowy silnik o podwyższonej do 420 KM mocy. Nastawiony na osiągnięcie maksymalnej dynamiki silnik i zmodyfikowana skrzynia biegów podkreślają typowo sportowe właściwości auta i gwarantują wyśmienite przyspieszenie w każdej sytuacji. Cayenne GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, a po niecałych 14 osiąga 160 km/h. Prędkość maksymalna auta wynosi 261 km/h. Zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu NEFZ to 10,7 litra na 100 kilometrów.

Zawieszenie samochodu jest sztywniejsze i wyposażone w Porsche Active Suspension Management (PASM), a nadwozie jest obniżone o 24 milimetry w stosunku do Cayenne S. Dzięki temu nowe Cayenne GTS porusza się jeszcze bliżej drogi z typową dla samochodów sportowych dynamiką i zwrotnością.

Na zewnątrz sportowy charakter Cayenne GTS podkreślają przyciągające wzrok elementy, takie jak: przejęty z Cayenne Turbo przód nadwozia, czarne ramy i listwy z połyskiem, wyprofilowane osłony progów i poszerzone nadkola oraz charakterystyczny spojler dachowy z podwójnym profilem skrzydła.

We wnętrzu obowiązuje sportowa elegancja. Seryjnie GTS posiada skórzaną tapicerkę z elementami z Alcantary. Do seryjnego wyposażenia nowego Cayenne GTS należą także siedzenia z ośmiokierunkową regulacją. Samochód pojawi się na rynku w lipcu 2012 roku i będzie kosztował 107 997 euro (z podatkiem VAT).