Jesteś studentem i szukasz samochodu? Ma być tanio i oszczędnie, ale zarazem bezpiecznie? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka propozycji, sprawdź je razem z nami!
Po co student potrzebuje samochodu? Oczywiście aby dojechać na uczelnię. Ale nie tylko. Samochód ma służyć także na weekendowe wyjazdy za miasto i raz na jakiś czas musi sprostać trudy dłuższej drogi w rodzinne strony. Musi być niezawodny (nie możemy przecież spóźniać się codziennie na zajęcia), no i w miarę tani.
Volkswagen Golf III
Tego samochodu nie trzeba bliżej przedstawiać. Golf to w końcu jeden z najpopularniejszych modeli na rynku wtórnym i jeden z nielicznych modeli, którego pierwsze generacje są tak licznie obecne na portalach z ogłoszeniami motoryzacyjnymi.
Golf III zaczął być produkowany w 1991 roku. Był to samochód, który był swego rodzaju przełomem, projektanci postawili bowiem na śmiałą, opływową sylwetkę i bardziej owalne reflektory.
Na rynku wtórnym znajdziemy spory wybór tego typu samochodów, a jeżeli zależy nam na większej przestrzeni bagażowej, mamy szansę trafić w dobrej cenie na wersję Variant, czyli kombi. Musimy liczyć się z tym, że samochody będą miały spore przebiegi ( ok. 250.000 km), jednak będą miały podstawowe wyposażenie, takie jak elektrycznie otwierane szyby, wspomaganie kierownicy, czy centralny zamek. Możemy liczyć także na auto z szyberdachem. Interesujące nas roczniki – 1993-1995.
Fiat Brava
Brava produkowana była w latach 1995-2001, a więc dość krótko. Wszystko dlatego, że wprowadzony został następca o nazwie Stilo. Brava, podobnie jak jej brat Bravo, mogła pochwalić się śmiałą linią nadwozia, szeroką gamą silników, a także atrakcyjnym wyposażeniem. Wszystko to przyczyniło się do faktu, że Brava/Bravo zdobyły tytuł Samochodu Roku 1996.
Skąd pomysł na dwa modele o zbliżonych nazwach? Brava jest od Bravo dłuższa, dzięki czemu jest bardziej przestronna i funkcjonalna. Ma też większy bagażnik – aż 380 l (w porównaniu do 280 l Bravo). Używaną Bravę można kupić za bardzo rozsądne pieniądze. Jej stylistyka powoduje, że może się podobać nawet dziś. 5.000 zł wystarczy nam nawet na egzemplarz z 2000 roku i przebiegiem nieco ponad 100.000 km, z dobrym wyposażeniem: ABS, poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, centralny zamek i radio.
Alfa Romeo 145
Alfa Romeo od zawsze robi samochody o lekko sportowym wyglądzie, dlatego, jeżeli chcemy wyróżniać się na drodze, a jednocześnie kupić samochód za rozsądne pieniądze warto zainteresować się modelem 145. Samochód ten debiutował w 1994 roku, a rok później pojawił się jego bliźniaczy model (pięciodrzwiowy) – 146.
Auto zyskało sporą popularność w połowie lat 90. Nic dziwnego, ze projekt auta odpowiadało studio samego Waltera de Silvy. Auto charakteryzuje się zatem sportowymi akcentami, nie tylko z zewnątrz, ale także w środku. Najwięcej ofert na rynku wtórnym dotyczy modeli z silnikiem benzynowym 1,4. Auta wyposażone są bardzo dobrze. Mają radio, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, dwie poduszki powietrzne i klimatyzację. No i to coś, czego nie mają inne samochody.