Renault Megane CC Floride – wyjątkowy styl dla wyjątkowej kobiety

W ręce redakcji Autopolek wpadło Renault Megane Coupe Cabrio w limitowanej serii Floride 2013. Serce testowanego auta to silnik diesla 1,6, 130 KM, a do tego manualna, 6-biegowa skrzynia. Jeśli myślałyście kiedyś o zakupie kabrioleta, zapraszamy do lektury.

Skąd w zasadzie wziął się Renault Floride?

Reunault Floride 2Renault Floride (lub też Caravelle) było produkowane w latach 1958-1968 jako symbol końca problemów powojennych i powrotu aut kupowanych z czystej przyjemności. Producent oferował go w wersji Cabrio lub Coupe. Co ciekawe, Floride miała napęd na tylną oś. Ale skupmy się na naszym egzemplarzu.

Nowoczesne Floride dostępne jest w dwóch wersjach kolorystycznych. My miałyśmy przyjemność podziwiać głęboką, elegancką czerń o nazwie Etoilé, kontrastującą z elementami designu w kolorze kości słoniowej. Smaczku dodają 17-calowe, jasne, aluminiowe felgi i liczne emblematy nawiązujące do nazwy limitowanej serii. Stylistyka zdecydowanie kierowana do damskiego grona odbiorców, ale myślę, że i panom się podoba. 

Za kluczyk służy karta magnetyczna, której nie musimy wyjmować z torebki. Auto jest teoretycznie 4 osobowe. Nie oszukujmy się jednak, z tyłu mogą siedzieć co najwyżej małe dzieci, dorosły osobnik pozbawiony nóg, lub pies rozłożony na kanapie. Kierowca i pasażer  przedniego fotela mogą nim natomiast podróżować całkiem komfortowo.

Piękne wnętrze

We wnętrzu Floride panuje dwukolorowa harmonia – mieszanka retro z nowoczesnym designem. Poza kilkoma zbędnymi jak dla mnie plastikami, autko ma ładnie obszytą dwukolorową skórą kierownicę (z możliwością regulacji wysokości i głębokości położenia), czytelne i multimedialne zegary, multimedialny joystick sterujący komputerem, wejścia USB oraz radioodtwarzacz Arkamys. Na wyjątkową pochwałę zasługuje dostarczona przez firmę TomTom nawigacja – obsługuje się ją bardzo intuicyjnie, nie ma problemów z aktualizacją i działa naprawdę rewelacyjnie informując nawet o fotoradarach. Sporym minusem jest z kolei brak schowków i praktycznie nieistniejący bagażnik.  

Reunault Floride 8

Komfort zapewniają dobrze wyprofilowane, podgrzewane, skórzane fotele, wyposażone w wygodne zagłówki oraz co ważniejsze dla kierowcy – opcję regulacji odcinka lędźwiowego. W aucie znajdziemy również podłokietnik, bez którego nie wyobrażam sobie wygodnej jazdy. Do dyspozycji mamy również siatkę zapobiegającą zawirowaniom powietrza.

Reunault Floride 9

Auto, co nie powinno zaskakiwać zważywszy na cenę, oferuje bogate wyposażenie pod względem systemów ułatwiających prowadzenie takich jak system dynamicznej kontroli toru jazdy  ESC, system wspomagania nagłego hamowania AFU, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, automatyczny hamulec postojowy czy karta Renault Hands Free. Mamy nawet poduszki powietrzne zapobiegające nurkowaniu.

Szybki kurs rozkładania dachu 

Reunault Floride 7Do rozłożenia dachu służy jeden przycisk, znajdujący się koło drążka skrzyni biegów. Trzeba jednak pamiętać o uprzednim rozłożeniu rolety w bagażniku. Po odpaleniu silnika (przyciskiem start-stop), zaciągamy hamulec ręczny i przytrzymujemy przycisk aż do pełnego rozłożżenia dachy. Po zakończonej operacji trwającej około 25 sekund, system informuje nas sygnałem dźwiękowym, że nad głową mamy już tylko niebo. 

Renault stworzył wewnątrz auta taką cyrkulacje powietrza, że po podkręceniu ciepłego nawiewu i ewentualnie podgrzewania foteli, w samochodzie jest ciepło i przyjemnie. Mogłam to przetestować na własnej skórze, ponieważ na okres testowania auta przypadła naprawdę nienajlepsza pogoda – pochmurne niebo, niskie temperatury, mżawki a nawet ulewa. Także z doświadczenia mogę powiedzieć, że prawdziwych miłośników jazdy z odkrytym dachem zniechęcić może wyłącznie deszcz.  

Właściwości jezdne

Floride to auto o sportowych cechach. Jednak przy otwartym dachu, jazda powyżej 110 km/h to rozrywka ekstremalna. Podmuchy wiatru, hałas i turbulencje potrafią przyprawić o bóle głowy – nie jest to osobliwa cecha tego modelu. Taką cenę płacimy za dziką frajdę z jazdy kabrioletem. W tym momencie muszę przestrzec wszystkich niedoświadczonych, teoretycznych miłośników tego typu samochodów – przed zakupem zachęcam do faktycznego przetestowania jazdy z odkrytym dachem na własnej skórze. Niewątpliwie ma to swoje uroki (przy spacerowej jeździe podczas pięknej pogody), nie każdy się jednak zakocha.

Reunault Floride 12

Funkcjonalność auta poprawia zdecydowanie zamknięcie dachu, jednak nawet hardtop nie sprawi, że stanie się ono dobrze wyciszone. Możemy natomiast spokojnie rozwijać większe prędkości. Floride przyśpiesza dopiero, gdy obroty pobudzą do działania turbinę. Silnik 1,6 diesel i 6 stopniowa manualna skrzynia sprawiają, że auto możemy uznać za ekonomiczne. Średnie spalanie przy dynamicznej jeździe to około 6,5 L/100 km. Jednak powiem szczerze, że tak stylowy i pro-sportowy kabriolet wręcz prosi się o benzynowy silnik z automatyczną skrzynią biegów. Co tam oszczędność! Liczy się pazur i wiatr we włosach!

Dla kogo jest Floride?

Reunault Floride 4Floride to auto dla kobiety lubiącej ekstrawagancję i podkreślającej swoją indywidualność. Wyjątkowy styl i gra kolorów to zdecydowanie karta przetargowa tego modelu. Doskonale sprawdzi się w rękach energicznych i przebojowych kierowców. Jak każdy kabriolet, Megane CC Floride pokochają kobiety lubiące poczuć wiatr we włosach i pikniki za miastem lub spędzające większość wiosny i lata nad morzem lub na Mazurach.

Ceny Renault Megane Floride zaczynają się od 80 tys zł. Nasz testowany model kosztuje 126 tys. zł. Kwota dość wygórowana jak na auto, które sprawdza się w Polsce zaledwie trzy miesięce w roku. Myślę jednak, że Floride znajdzie swoich klientów. I wcale nie trzeba czekać na ocieplenie klimatu.

Więcej zdjęć w galerii.