Jeep Wrangler, a jednak kobiecy

Wsiadając po raz pierwszy do tego samochodu, miałam wrażenie, że znajduję się w blaszanej puszcze. Minimalistyczne, surowne, twarde i kanciaste wnętrze. Brak kameralności. Dramaturgii dodawał gabaryt samochodu i nazbyt duża ilość miejsca w środku.

Przemieszczając się Jeepem solidaryzowałam się z użytkownikami ciężarówek, mogłam spojrzeć w oczy kierowcom miejskich autobusów, a specjalnie nie podnosząc głowy, posiadaczom aut dostawczych. Wysiadając, zawsze pilnowałam spódnicy, która zostawała mimowolnie na siedzeniu. Łapałam się na tym, że na łydkach mam znajdujące się niegdyś na progach błoto. Mało tego, parkowanie… zawracanie, skręcanie. Czy taki samochód można wogóle polubić?

Budując atmosferę tego tekstu, chętnie dopisałabym jeszcze kilka minusów testowanego auta, jednak po tygodniu jego użytkowania, ciężko jest mi je znaleźć. Będący abstrakcją dla wielu kobiet Wrangler, okazał się samochodem idealnym, wybaczającym błędy, powodującym uśmiech na twarzy i dającym poczucie bezpieczeństwa, większe niż w ramionach niejednego mężczyzny.

Jeep Wrangler jest muskularny, wysoki i duży, nie są to jednak jego wady, lecz cechy, które można pokochać. Samochód nie namawia do wyścigów, silnik 2,7 200KM wystarcza do swobodnego przemieszczania, ale i pozwala na bezproblemowe rozwinięcie prędkości w granicach 160 km/h, bez wielkich lęków. Fakt, nie jest to torpeda, chcąc jeździć w miarę ekonomicznie, należy go wolno rozpędzać i unikać gwałtownych zmian prędkości, ale kiedy potrzeba, jest w stanie zebrać się w sobie i ruszyć dynamicznie. W terenie także spisuje się przyzwoicie.

image 54

Większość użytkowników samochodów tego typu incydentalnie zjeżdza z drogi aswaltowej, jeśli Wranglera użytkuje mieszkająca w mieście kobieta, będzie to miało miejsce jeszcze rzadziej. Jego właściwości terenwe przydarzą się przedewszystkim w zimę, podczas roztopów i odwilży, a także kiedy będziemy miały ochotę przejechać przez pole, czy wjechać na drogę nieutwardzoną. Ponieważ Jeep nie ma niesamowicie dobrego skrętu i jest dość kłopotliwy w manewrach, mnie jego terenowe zawieszenie przydawało się na codzień w mieście, przy podjazdach, torpedowaniu krawężników i parkowaniu w miejscach, gdzie nie każde normalne auto wjedzie. 

image 55

Mimo faktu, że samochód nie jest mały, wygodna i wysoka pozycja za kierownicą powodują, że kierowca zyskuje doskonałą widoczność. Duże lusterka nie pozawalają przeoczyć niczego, koło z tyłu to nasza “poduszka” bezpieczeństwa przy ewentualnym gorszym wyczuciu odległości. Wszystko więc na swoim miejscu.

Genialne wycieraczki, rewelacyjny system rozpoznawania mowy, nieco gorszy GPS, jednak niezłe głośniki (tzn. bywało gorzej). Z tyłu całkiem sporo miejsca, wystarczająco, żeby włożyć dziecięcy fotelik i dokoptować dwie średniego wzrostu osoby. Spory bagażnik, obrazowo mówiąc, dłuższy od przeciętnego wózka dziecięcego włożonego wzdłuż. Gigantyczna maska z miejscem na wyciągarkę, niestety element nienajlepszy do wyczucia, gdyż trzeba brać poprawkę, że na światłach auto się nie kończy. Skoro jesteśmy już przy reflektorach, niestety nienajlepsze. Jazda nocą nie jest przyjemnością, całe szczęście, że pozycja za kierownicą wysoka, dzięki temu nie oślepiają nas światła aut z przeciwka.

Wnętrze skromne, lecz optymalne. Dużo łądniej wygląda w opcji Arctic, dzięki przyjemnym, białym elementom. Nie jest to samochód do patrzenia, lecz do jazdy w terenie, nie oczekujmy więc luksósów, ale użyteczności. 

wrangler wnetrze

Nie jest to z całą pewnością auto miejskie, za duże, za mało zrywne, zbyt ślamazarne i toporne, ale przyjemne. Jeśli o mnie chodzi, nie widziałabym problemu w codziennym jego uzytkowaniu. Poczucie bezpieczeństwa, jakie daje nam Jeep Wrangler przemówi do każdej ceniącej sobie to osoby.

wrangler głowne

Zrobiłam tym samochodem sumarycznie ponad 1500 km, jednej doby robiąc trasę Warszawa-Kielce-Warszawa-Poznań-Szczecin. W ruchu miejskim Wrangler pali około 12l/100 km, w trasie, nie bacząc na spalanie i jadąc do 120 km/h i miejscami 160km/h, okolo 11,4 litra. Zaskakujące jest jednak to, że osiągniecie 8,3 litra na trasie także jest możliwe. Należy się zaopatrzeć w bidon z naparem z melisy, wybrać mało uczęszczaną drogę i jechać blisko 600 km prędkością 80-100km/h na tempomacie.

Wrangler zegary

Warto dodać, że Wrangler posiada dodatkową przekładnię umożliwiającą sterowanie napędami. Do wyboru mamy przeniesienie napędu tyko na jedną oś, czyli 4×2, rozłożenie siły na 4-koła (4×4 hi) oraz prełożenie do zadań specjalnych-4×4 lo. Plusem jest, że zmiana napędu odbywa się za pomocą dżwigni, nie żadnych elektronicznych systemów, co wpływa na mniejszą awaryjność. Dodatkowo, dla osób ceniących kontakt z naturą Jeep daje możliwość usunięcia pokrywy dachu za pomocą prostego, manualnego demontażu znajdujących się nad głowami płyt. Wracając do właściwości użytkowych Wranglera w terenie, poza napędem bardzo ważne są też opony, które w wersji seryjnej nie nadają się do warunków specjalnych, głębsze błoto, czy miałki piasek mogą nas pokonać. Weźmy więc poprawkę na to, że jest to auto terenowe, przystosowane do jazdy poza miastem, jednak bez małych modyfikacji, nie zrobimy z niego amfibii. 

image 56

Drogie Panie, nie bójmy się aut klasy Jeepa Wranglera, to że ma napęd wcale nie zmusza nas do taplania się w błocie. To bardzo wygodne, bezpieczne auto, które nie pozwoli innym na wymuszenie na nas pierwszeństwa. Gwarantuję, że będziecie się w nim czuć pewnie i jechać dumnie. Przestaniecie łamać zderzaki i krzywić felgi na krawężnikach, poczujcie radość zwykłej jazdy, bez udowadniania niczego nikomu. Jeep to wartość, sama w sobie. Jeep- testowane przez kobiety. Polecam! 

wrangler zespol

Tekst i zdjęcia: Kasia Kwiecińska