Przepis na sukces

0

Do sprzedaży w Polsce już niedługo wejdzie IV generacja Renault Clio. To jeden z najlepiej sprzedających się modeli w historii francuskiej marki. Jaki jest jego przepis na sukces?

przepis-na-sukces

Jak twierdzi Renault, to komfort, wszechstronność, bezpieczeństwo, jakość wykonania, a także poziom wyposażenia. Wszysto to sprawia, że Clio od lat znajduje się w czołówce samochodów z segmentu B.

Nowe Clio trafi do sprzedaży w Polsce jesienią tego roku. Historia modelu sięga roku 1990, kiedy to pojawił się następca bardzo popularnego wówczas Renault 5. Clio charakteryzowało się przede wszystkim wyższym poziomem wyposażenia niż jego poprzednik. Pierwszej Clio miało tylko 3,71 m długości i design, który zyskał szerokie poparcie, dzięki czemu nagrody nie kazały na siebie długo czekać. W 1991 roku Clio zostało uhonorowane „Samochodem Roku”.

W 1998 roku Clio II przejęło pałeczkę, mając za zadanie wyglądać „jeszcze bardziej na duży samochód” przy długości większej od Clio I zaledwie o 6 cm. I znów auto to było przełomowe pod względem wyposażenia wnętrza. Na pokładzie znalazł się system ABS, wspomaganie układu kierowniczego, a także nowe poduszki powietrzne SRP kierowcy i pasażera, a także boczne poduszki powietrzne. W gamie jednostek napędowych pojawił się silnik wysokoprężny.

przepis-na-sukces1

W 2001 roku, po wyprodukowaniu ponad 1,9 miliona egzemplarzy, Clio II przeszło głębokie zmiany stylistyczne: linia nadwozia stała się bardziej dynamiczna, a wnętrze zyskało na jakości. Spośród innych nowości warto wymienić wspomaganie nagłego hamowania, przednie reflektory z podwójnym układem optycznym, napinacze pasów bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację, a także czujniki deszczu i światła. Clio III weszło na rynek w 2005 roku, podczas gdy Clio II kontynuowało swoją piękną karierę handlową pod nazwą Clio Campus. Dłuższe (3,99 m) i bardziej przestrzenne (5 wygodnych miejsc) od poprzednika, doświetlone dzięki największej w tym segmencie powierzchni szyb, doskonale wyciszone, Clio III postawiło na komfort pasażerów. Było także pierwszym modelem w swoim segmencie, który oferował kartę hands free, a w zależności od poziomu wyposażenia posiadał czujniki parkowania tyłem i automatyczną klimatyzację.

Clio III jako pierwsze w swojej klasie uzyskało pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Mogło również być wyposażone w system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESP). Z takim wyposażeniem otrzymało w 2006 roku drugi tytuł Samochodu Roku – co się dotychczas nie udało żadnemu innemu modelowi.