Pięciodrzwiowy up!

u1

Na targach w Poznaniu swoją premierą miał Volkswagen up! w nadwoziu pięciodrzwiowym. W salonach sprzedaży auto będzie dostępne już latem.

u3

Czy dodatkowa para drzwi zmienia sylwetkę najmniejszego Volkswagena? Na tyle, że nadaje mu nowego charakteru, jednak wciąż wiemy, z jakim samochodem mamy do czynienia. W trzydrzwiowym modelu dolna krawędź okien wznosi się w okolicy słupków C, natomiast w pięciodrzwiowym tworzy prostą linię. Niezmiennie natomiast pozostaje wygląd przedniej jak i tylnej części nadwozia, a także krótkie zwisy i pokrywa bagażnika, której zewnętrzna powłoka składa się ze szkła. Za klapą znajduje się bagażnik o pojemności 251 litrów, który po złożeniu oparcia tylnej kanapy (od wersji move up! dzielonej w stosunku 60/40) można powiększyć do 951 litrów.

Obie wersje dzielą te same silniki, a więc trzycylindrowe jednostki o mocy 60 i 75 KM, takie same wymiary (3,54 x 1,64 x 1,47 m) i te same odmiany wyposażenia (take up!, move up!, high up! oraz black up! i white up!).

Z tyłu odległość między siedziskiem a podsufitką wynosi 947 mm, z przodu zaś – 993 mm. Odległość między oparciem tylnej kanapy a oparciem przednich foteli to 789 mm. Dzięki podwyższonej pozycji pasażerowie siedzący na tylnej kanapie mają lepszą widoczność do przodu nad ramionami kierowcy i pasażera. Ważny jest także fakt, że pod przednimi siedzeniami ma być wystarczająco dużo miejsca na stopy osób siedzących z tyłu.

Volkswagen zakłada, że wersja z dodatkową parę drzwi będzie stanowiła ok. połowy łącznej produkcji modelu. up! z dodatkową parą drzwi kosztował będzie 32.350 zł. W stosunku do trzydrzwiowego modelu dopłata wyniesie zatem 1090 zł.

u2

u4