Nowy model ma znacznie większe wnętrze, sześć nowych silników do wyboru i można go zamówić z licznymi systemami asystującymi oraz z rozbudowanymi multimediami.
Touran trzeciej generacji przyciąga wzrok swoją nową, sportową sylwetką. Uzyskano ją dzięki wyrazistej i dopracowanej w szczegółach stylistyce, nawiązującej do prostej bryły poprzednika, a mimo to dającej autu więcej lekkości i sportowego stylu. Całkowicie zmieniono także wnętrze – za sprawą foteli w nowo opracowanym systemie Fold-Flat, z mocowaniami Isofix, układ kabiny można dopasowywać do chwilowych potrzeb. Bagażnik o pojemności wynoszącej 1040 l (mierzone po sufit, do drugiego rzędu foteli) oraz 47 schowków sprawiają, że nowy Touran to idealny towarzysz codziennych podróży. Czyste powietrze we wnętrzu zapewnia (opcjonalna) automatyczna trzystrefowa klimatyzacja z filtrem przeciwalergicznym.
Nowy Touran to pierwszy van skonstruowany w oparciu o platformę modułową MQB. Przyniosła ona wiele korzyści dla konstrukcji i dla samej koncepcji tego modelu, jak np. znacznie większy rozstaw osi i bardzo krótkie zwisy nadwozia, które pozwoliły efektywnie wykorzystać pojemność wnętrza. Mimo większej długości nadwozia i zastosowania wielu systemów z dziedziny bezpieczeństwa oraz komfortu, nowy Touran jest o 62 kg lżejszy niż poprzedni model. To, jak również lepsza aerodynamika, przyczyniło się do zmniejszenia zużycia paliwa. Trzy silniki benzynowe (TSI) o mocy 110 KM, 150 KM i 180 KM, jak również trzy turbodiesle (TDI) – 110 KM, 150 KM oraz 190 KM, są do 19% oszczędniejsze. Seryjne na pokładzie Tourana są system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii.
Wyjątkowo duża jak na standardy aut tej klasy jest liczba nowych systemów asystujących oraz multimedialnych: w wyposażeniu seryjnym znajduje się system automatycznego hamowania po kolizji, opcjonalnie dostępny jest także tempomat z automatyczną regulacją odległości od poprzedzającego pojazdu (ACC), system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, asystent jazdy w korku, aktywny system ochrony pasażerów, system Side Assist z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z boku, jak również system Trailer Assist, ułatwiający manewrowanie autem z przyczepą. Nowościami w Touranie są ponadto elektryczne otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika, funkcja Easy Open umożliwiająca automatyczne uniesienie pokrywy bagażnika po wykonaniu określonego ruchu stopą, wybór profilu jazdy oraz wydajne reflektory w technologii LED.
Do nowego Tourana dostępnych jest pięć systemów radiowych i radiowo-nawigacyjnych. Do dyspozycji jest też cyfrowe radio DAB+. Do trzech droższych urządzeń Volkswagen zaoferuje jako nowość platformę „App Connect”, co stworzy możliwość korzystania z „Car Play” (Apple), „Android Auto” (Google) i „MirrorLink TM” – dzięki nim z systemem multimedialnym będzie można zintegrować liczne aplikacje ze smartfona. Dla rodzin szczególnie przydatna okaże się kolejna, dostępna za dopłatą, nowość oferowana w Touranie – elektroniczny wzmacniacz głosu. Głos wzmocniony przez mikrofon zostaje przekazany do głośników i dzięki temu jest słyszalny w tylnych rzędach foteli.
Źródło: Volkswagen