Opel Corsa to jedno z najbardziej popularnych aut niemieckiej firmy. Przez 32 lata sprzedano 12,4 mln egzemplarzy czterech generacji tego modelu. Piątej generacja wszechstronnego „mieszczucha”, która właśnie debiutuje na rynku, musi stawić czoła silnej konkurencji i wysokim wymaganiom klientów.
Mimo kompaktowej długości wynoszącej 4,02 metra, bestseller Opla zapewnia mnóstwo przestrzeni nawet dla pięciu osób w obu wersjach nadwozia: rodzinnej pięciodrzwiowej oraz dynamicznej trzydrzwiowej. W obu odmianach wzrok przykuwają nowe reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej oraz wlot powietrza z dominującą chromowaną listwą i logo marki Opel. Tył również wywołuje pozytywne wrażenie: szerokie, dzielone tylne światła optycznie poszerzają samochód i zachodzą na boki nadwozia, podkreślając muskularność sylwetki.
Centralnym elementem deski rozdzielczej jest elegancki zestaw wskaźników. Z kolei w konsoli centralnej znalazł się kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7 cali, będący częścią opcjonalnego systemu multimedialnego IntelliLink. System multimedialny Opla oferuje niezbędne opcje łączności i jest kompatybilny z urządzeniami zarówno firmy Apple, jak i wyposażonymi w system Android. Kierowca może zatem korzystać z takich aplikacji, jak BringGo, Stitcher czy TuneIn.
Do wyposażenia standardowego należy tryb City (z wyjątkiem wersji z kamerą Opel Eye) oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu. Dostępny jest również zaawansowany asystent parkowania, który rozpoznaje wolne miejsce na parkingu i automatycznie parkuje pojazd. Układ ten obejmuje systemem ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, którego ultradźwiękowe czujniki informują kierowcę o zagrożeniu kolizją również podczas zmiany pasa ruchu.
Bezpieczeństwo prowadzenia samochodu podnoszą takie elementy, jak przednia kamera Opel Eye drugiej generacji z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu, asystent świateł drogowych, układ monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu i system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową. Oprócz tego, nowa Corsa może zostać wyposażona w biksenonowe reflektory.
Pod maską nowej Corsy debiutuje nowy, trzycylindrowy benzynowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach – o mocy 90 KM i 115 KM. Obydwa już spełniają normy Euro 6. Zużycie paliwa wersji o mocy 90 KM wynosi 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym, a emisja CO2 to zaledwie 100 g/km. Obydwie wersje oferują 170 Nm momentu obrotowego już od 1800 obr./min.
Gama silników benzynowych obejmuje także 4 cylindrowe jednostki 1.2 i 1.4. Nowością jest turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 100 KM, rozwijający 200 Nm momentu obrotowego w przedziale 1850–3500 obr./min. Jest to najwyższa wartość momentu w obecnie dostępnej gamie zespołów napędowych Corsy. Oczywiście obydwie jednostki spełniają normy Euro 6.
Najtańsza Corsa 1.2 (70 KM) w 3-drzwiowej wersji Essentia kosztuje 40 800 zł. Odmiana 5-drzwiowa jest droższa o 1 300 zł. Produkcja Corsy piątej generacji rozpocznie się pod koniec bieżącego roku w zakładach w Eisenach i Saragossie.
Źródło: Opel