Koncepcja Rocks zastosowana w Oplu Adam wyprzedza konkurencję w śmiałej stylistyce i wyrazistych proporcach. To pierwszy tego typu mini crossover.
Opel ADAM, który oferuje 61 000 wariantów wyposażenia nadwozia i prawie 82 000 opcji wyposażenia wnętrza oraz supernowoczesny system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, jest nie tylko prawdziwym mistrzem personalizacji, lecz także samochodem najlepiej komunikującym się ze światem. Ten trzydrzwiowy model o długości 3,70 m, zdecydowanych proporcjach, śmiałej stylistyce i otwieranym dachu ma szansę zapoczątkować powstanie nowego segmentu rynkowego.
Aby przedstawić jedyny w swoim rodzaju program personalizacji modelu Adam z jeszcze innej perspektywy, stworzono koncepcję Rocks. Jest ona przeznaczona dla osób poszukujących wolności z dala od „utartych szlaków”, poza miejskim krajobrazem. Model ten, zainspirowany entuzjastami dyscypliny „parkour”, posiada wyższe i szersze koła oraz bardziej muskularny i kompaktowy wygląd. Atmosferę wolności osobistej modelu dodatkowo podkreśla jego stylizacja na kabriolet. Dach w wersji Rocks, który pozwala cieszyć się widokiem nieba — zbudowany jest na całej szerokości i długości (aż do tylnych słupków) z materiału,.
– Rocks, posiadający najśmielszą stylistykę ze wszystkich modeli Adam, jest zdumiewającym dowodem na niewyczerpany potencjał indywidualizacji, który nasz mały lifestylowy samochód ma do zaoferowania. Łączy on solidność crossovera z lekkością jazdy pod gołym niebem – mówi Malcolm Ward, dyrektor Opla ds. stylistyki nadwozia. Ponadto wyjaśnia on, co się kryje za najnowszą koncepcją samochodu – Jako symbol aktywnych kierowców, którzy kierują się najnowszymi trendami mody i jednocześnie lubią wyróżniać się z tłumu, Adam Rocks jest jedną z możliwych odpowiedzi na pytanie o sposób wyznaczania nowych ścieżek rozwoju.