O tym, że niełatwo jest zaistnieć w segmencie Premium przekonało się już wielu producentów. Czy uda się Oplowi, który pragnie podbić segment małych, prestiżowych pojazdów dla młodych?
Długo przyszło nam oczekiwać na najnowszego Opla – Adama – konkurenta Mini i Fiata 500. Opel zapowiadał jego premierę już od kilku miesięcy. Stopniowo podsycał atmosferę, zwiększał emocje. W dość nietypowy sposób dawkował też informacje na temat nowego modelu – poprzez komiks, w którym projektanci ujawniali kolejne informacje o nowym modelu.
Segment Premium to segment, gdzie przede wszystkim liczą się gust i emocje, na drugim miejscu są zaś pieniądze. Czy Adam, poza swojską nazwą, ma w sobie coś, co przyciągnie młodych, pewnych siebie, dynamicznych i lubiących się wyróżniać klientów? Jest unikatowy – to na pewno. Pytanie tylko, czy ma to 'coś’?
Adam powstał na skróconej platformie Corsy i mierzy 3,7 m długości i 1,72 m szerokości. Rozstaw osi wynosi 2,31 m. Bagażnik pomieści 200 l bagaży. Dostępny wyłącznie w wersji trzydrzwiowej, z jednym z trzech silników benzynowych – 1,2 l o mocy 70 KM, 1,4 l o mocy 87 KM i 1,4 l o mocy 100 KM. Za przeniesienie napędu odpowiadać będzie 5-biegowa manulana skrzynia biegów.
Oficjalna premiera odbędzie się podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych w Paryżu, zaś do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku.