Z początkiem roku organizacja Euro NCAP zaostrzyła wymagania dotyczące bezpieczeństwa nowych samochodów wprowadzanych na rynek europejski. Jeep Compass nie jest najbezpieczniejszy.
Niezależna organizacja od 4 lat co roku zaostrza kryteria, jakimi kieruje się testując samochody pod względem reprezentowanego poziomu bezpieczeństwa oraz systemów bezpieczeństwa zainstalowanych na pokładzie. Dziś, by uzyskać maksymalną notę pięciu gwiazdek samochód musi uzyskać co najmniej 80% punktów z całkowitej puli możliwej do zdobycia. Zwiększone zostały także wymogi procentowe dla poszczególnych kategorii.
Piesi bez szans
Nowe wymagania spowodowały, że mamy już pierwszą ‘ofiarę’. Chodzi o Jeepa Compass, który niespodziewanie otrzymał bardzo niskie noty. Compass zawiódł w większości kategorii, przez co przy łącznej nocie widnieją tylko dwie gwiazdki.
Najmniej bezpiecznie w zderzeniu z nowym Compassem będą się chyba czuli piesi, których ochrona została oceniona tylko na 23%. Nieco lepiej, bo na 43% ocenione zostały systemy bezpieczeństwa zastosowane na pokładzie Jeepa. Ochrona dorosłych pasażerów oceniona została na 61%, zaś dzieci na 76%. Tylko w ostatniej kategorii Compass przekroczył minimalny próg bezpieczeństwa, który dla tej kategorii wynosi 75%.