Niewielka, lecz w pełni dojrzała

0

Nowa Kia Picanto pozytywnie zaskakuje. Oferuje więcej komfortu i bezpieczeństwa, stała się także bardziej funkcjonalna, a w podstawowej wersji kosztuje mniej niż 30 tys zł.

Niewielkie Picanto zdecydowanie upodobniło się do większych pojazdów z rodziny Kii, wyznaczających trendy w designie koreańskiej marki – Vengi i Sportage. Chodzi o charakterystyczną atrapę chłodnicy, a także diody LED do jazdy dziennej. Dzięki dłuższej karoserii i większym rozstawie osi Picanto oferuje teraz zarówno wyższy komfort jazdy jak i większą pojemność ładunkową. Po raz pierwszy oferowana jest także w dwóch wersjach nadwoziowych – pięcio- i trzydrzwiowej. Pięciodrzwiowe Picanto kosztuje 31.400 zł, zaś wersja trzydrzwiowa będzie dostępna w polskich salonach pod koniec wakacji, za 29.900 zł.

Nowe Picanto jest teraz samochodem znacznie bardziej stylowym oraz komfortowym. Jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m), co oznacza większą przestrzeń na nogi kierowcy i przedniego pasażera (o 36 mm) oraz zwiększoną do 200 litrów (tj. o 27 %) objętość ładunkową bagażnika. Zwiększono także rozstaw osi – o 15mm.

Picanto dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia: M, L i XL. Ponadto oferuje opcje personalizacji wnętrza, m.in. 9 kolorów nadwozia i dwa kolory wnętrza. Z bogatego wyposażenia jakie oferuje Picanto, warto wymienić: automatyczną klimatyzację, elektrycznie składane lusterka boczne, wysuwane uchwyty na puszki/butelki z podświetleniem, podświetlane lusterka kosmetyczne w zasłonach słonecznych oraz zachęcający do bardziej ekonomicznej jazdy wskaźnik optymalnego punktu zmiany biegów, bezkluczykowy system uruchamiania samochodu z przyciskiem start/stop silnika, powietrzna poduszka kolanowa kierowcy, fotele i koło kierownicy z podgrzewaniem elektrycznym, czujniki cofania oraz obniżający zużycie paliwa, automatyczny system ISG (zatrzymywania i uruchamiania silnika podczas krótkiego postoju).

Nowe Picanto wyposażone jest w ekonomiczne jednostki napędowe serii Kappa, które charakteryzują się emisją CO2 od 90 g/km i niskim zużyciem paliwa − nawet 4,1 l/100 km. W skład gamy silników wchodzą czterocylindrowa jednostka o pojemności 1248 cm3 rozwijająca moc 85 KM i moment obrotowy 121 Nm oraz dwie trzycylindrowe o pojemności 998 cm: benzynowa i ‘Bi-Fuel’ (alternatywnie zasilana gazem LPG lub benzyną). W wersji benzynowej moc silnika wynosi 69 KM a moment obrotowy 95 Nm. Wersja ‘Bi-Fuel” wytwarza moc 82 KM i moment 94 Nm. Oprócz zbiornika LPG o pojemności 35 litrów, nowe Picanto w wersji ‘Bi-Fuel’ posiada 10-litrowy zbiornik benzyny, wystarczający do pokonania nawet 150 km po wyczerpaniu się zapasu paliwa gazowego. Wyposażeniem seryjnym wszystkich odmian modelowych nowego Picanto jest pięciostopniowa przekładnia manualna; w wersjach z 85-konnym silnikiem o pojemności 1,25 litra dostępna będzie opcjonalnie automatyczna przekładnia czterostopniowa.