Malutki sukces sprzedażowy Nissana Leaf

Samochody z napędem elektrycznym z jednej strony budzą coraz większe zainteresowanie, z drugiej jednak ich sprzedaż nie rośnie tak szybko jak życzyliby sobie producenci. Wynika to nie tylko z wygórowanej ceny, ale także z ograniczonej funkcjonalności wynikającej z długiego czasu ładowania oraz krótkiego zasięgu. W przypadku Nissana Leaf udało się do tej pory osiągnąć wynik 50 tysięcy sprzedanych egzemplarzy.

nissan-leaf-1Nie jest to zbyt wysoki rezultat w porównani do aut o konwencjonalnych napędach. Tym bardziej, że Nissan Leaf zdobył tytuł Car of the Year. Z nadzieją na zwiększenie sprzedaży, japoński producent zdecydował się obniżyć cenę auta o 3 000 Euro. 

Samochody z napędem elektrycznym nie są jeszcze tak popularne jakby życzyli sobie tego producenci. Nissanowi udało się sprzedać 50 tys. egzemplarzy Leaf. Nie ma jednak pewności czy wpłynie to na wzrost zainteresowania autem. Główną wadą modelu jest niski zasięg – maksymalnie 260 km.

nissan-leaf-2

nissan-leaf-3

nissan-leaf-4

nissan-leat-5

nissan-leaf-6

Źródło:Autoevo, Mototarget.pl

Fot. Nissan