24 czerwca 1954 roku powstała nazwa „Land Cruiser”, która dziś widnieje na elementach karoserii jednych z najbardziej rozpoznawalnych samochodów terenowych na świecie.
Pierwszym samochodem terenowym ze znaczkiem Toyoty była Toyota BJ (rok 1951), oparta na prostym podwoziu lekkiej ciężarówki typu SB, z benzynowym silnikiem o pojemności 3386 cm3. Toyota BJ miała niezwykłe jak na swoje czasy własności terenowe, co udowodniła podczas słynnego testu na górze Fuji. Dwa samochody podjechały do 6. stacji kolejki górskiej na świętej górze Japończyków. Takiego wyczynu nie dokonał wcześniej żaden pojazd. Obserwatorzy, głównie przedstawiciele policji i służb państwowych, byli pod wielkim wrażeniem, co poskutkowało pierwszymi zamówieniami.
W 1954 roku powstała nazwa „Land Cruiser” (po japońsku: Rando Curuza), wymyślona przez ówczesnego dyrektora technicznego, Hanjiego Umeharę. Zmiana nazwy była konieczna m.in. ze względu na planowany eksport terenówek Toyoty. Pierwsze terenówki pod nazwą Land Cruiser wyruszyły do Pakistanu, a następnie do Arabii Saudyjskiej.
W 1960 roku powstała słynna seria J4. Ten samochód podbił cały świat ze względu na swoje własności terenowe, bardzo bogatą gamę modelową (różne rozstawy osi, nadwozia, silniki) i ponadczasowy wygląd. Był produkowany przez ponad 25 lat.
Do dziś Land Cruiser doczekał się 13 serii, rozwijając 3 główne linie: od prostych i użytkowych samochodów terenowych, przez wygodne SUV-y do jazdy codziennej i rekreacji, po duże, luksusowe i komfortowe terenowe kombi. Wszystkie Land Cruisery są zbudowane na ramie, mają napęd 4×4 i reduktor, czyli podstawowe atrybuty prawdziwej terenówki.
Źródło: Toyota