100 polskich miast i miasteczek odwiedzą Mobilne Strefy Kibica w trakcie Euro 2012. Kia jako jeden z pięciu partnerów projektu umożliwi kibicom oglądanie meczów ‘na żywo’.
FAN CITY TOUR to ogólnopolski projekt związany z Mistrzostwami Europy, którego celem jest organizacja 100 jednodniowych Mobilnych Stref Kibica w polskich miejscowościach nie pełniących roli miast – gospodarzy. Projekt realizowany będzie w okresie od 8 czerwca do 2 lipca, w dniach, w których będą odbywały się mecze.
Założeniem projektu jest, że w danej miejscowości, która zgłosiła akces do projektu, Mobilna Strefa Kibica FAN CITY TOUR będzie gościć przez jeden, ustalony wcześniej dzień. Zostanie zlokalizowana w atrakcyjnym punkcie umożliwiając mieszkańcom wygodny dostęp do wszystkich oferowanych punktów programu. Po zakończeniu swojego funkcjonowania Strefa pojedzie do kolejnego miasta. Czas rozstawiania Strefy wynosi 6 godzin, a składania – 3 godziny.
Jednodniowa Mobilna Strefa Kibica będzie dostępna dla wszystkich odwiedzających w godzinach między 15.00 – 23.00. Wejście do Strefy będzie bezpłatne. Przygotowano bogaty program atrakcji dla każdego gościa Strefy, niezależnie od wieku i upodobań. Na osoby chcące aktywnie spędzić dzień czekają m. in. piłkarskie kalambury, konkursy: na komentatora sportowego, na wiedzę o piłce nożnej, o Polskiej Reprezentacji Narodowej, o motoryzacji, a także rywalizacja o najsilniejsze i najcelniejsze kopnięcie piłki na boisku pneumatycznym czy szkolenie z „makijażu kibica”. Na najbardziej romantycznych gości Mobilnych Stref Kibica FAN CITY TOUR czeka jedyna i niepowtarzalna okazja wzięcia Ślubu Kibica, czyli zawarcia legalnego związku małżeńskiego w stworzonej wspólnie z lokalnym urzędem stanu cywilnego strefie ślubów. Czekając na wieczorną transmisję na żywo z piłkarskich rozgrywek na dużym diodowym ekranie umieszczonym na ciężarówce, będzie można śledzić relacje ze studia TVP.
Organizatorzy przewidują, że Mobilne Strefy Kibica odwiedzi łącznie około 500.000 osób.