Luksusowy Genesis zadebiutował w 2008 roku. Hyundai zaprezentował wizję nowego modelu, który pojawi się w sprzedaży z Korei jeszcze w tym roku. Na pozostałe rynki trafi w 2014 roku.
Celem projektu o łącznej wartości ponad 340 mln EUR było stworzenie tylnonapędowego sedana światowej klasy, a efektem jest powstanie po czterech latach obecnego modelu.
Wygląd
Elegancki design, komfort jazdy na poziomie samochodów najlepszych europejskich marek premium, najnowsze systemy bezpieczeństwa i komfort prowadzenia to mocne strony Genesisa.
Założenia nowego Genesisa to prosty i harmonijny design z płynnymi akcentami, nowoczesny, sześciokątny grill, wyrazisty kolor oraz dobra jakość materiałów.
Auto posiada panel sterowania Human Machine Interface (HMI), pozwalający kierowcy na domyślne rozpoznanie funkcji pojazdu i dzięki temu lepsze ich wykorzystanie. Symbole zostały ustandaryzowane, a przełączniki sklasyfikowane w zależności od ich funkcji, ułatwiając kontrolę nad samochodem.
Bezpieczeństwo
Jak wykazały testy zderzeniowe, Nowy Genesis jest jeszcze bardziej bezpieczny dzięki ulepszonej sztywności nadwozia.
W samochodzie zwiększono odporność na wgniecenia, poprzez zastosowanie dwuwarstwowej struktury przedniej części nadwozia, wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości, wytłaczanej na gorąco. Oddzielono komorę silnika oraz ulepszono konstrukcję podłogi z przodu i z tyłu.
Bezpieczeństwo pasażerów uległo poprawie dzięki zastosowaniu zaawansowanych funkcji pasów bezpieczeństwa, takich jak EFD – mechanizm nagłego napinania pasów, który mocniej trzyma pasażerów podczas wypadku i pas Pre-Safe z funkcją przewidywania niebezpieczeństwa.
Prowadzenie
Dzięki ulepszonemu zawieszeniu i zastosowaniu zaawansowanych technologii, nowy Genesis ma gwarantować wysoką jakość i komfort jazdy. Poprawiona została przyczepność, a zastosowanie elektronicznej kontroli zawieszenia (ATCC) zapewnia większą stabilność na zakrętach.
Auto zostało także wyposażone w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (R-MDPS) i napęd na wszystkie koła (HTRAC).
W Polsce, od 2011 roku oferowany był tylnonapędowy model Genesis w sportowej wersji Coupe. W nadchodzącym roku, zostanie podjęta decyzja o wprowadzeniu do sprzedaży Genesisa w wersji sedan.
Źródło: Hyundai