Hybrydowa klasa C, czyli limuzyna z gniazdkiem

Mercedes zaprezentował model C 350 Plug-in Hybrid wyposażony w napęd hybrydowy z możliwością zewnętrznego ładowania. Nowa odmiana Klasy C będzie dostępna zarówno w wersji sedan, jak i kombi.

Zespół napędowy limuzyny, złożony z 4-cylindrowego silnika benzynowego oraz jednostki elektrycznej, generuje łącznie moc 279 KM oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W trybie elektrycznym model ten może przejechać 31 km, a średnie zużycie paliwa wynosi 2,1 l/100 km. Co ciekawe, mimo wysokiej wydajności paliwowej nowa hybryda Mercedesa odznacza się osiągami godnymi usportowionego hothatcha. Sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h, a kombi osiąga „setkę” w 6,2 s i rozpędza się do 246 km/h.

Hybrydowy moduł standardowej, 7-stopniowej przekładni automatycznej obejmuje motor elektryczny oraz dodatkowe sprzęgło, które w trybie elektrycznym odłącza jednostkę spalinową od zespołu napędowego, a przy ruszaniu z pomocą silnika benzynowego pełni funkcję konwertera momentu obrotowego.

Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 6,2 kWh. Ważą one około 100 kg, mają stalową obudowę i są chłodzone cieczą. Aby wygospodarować odpowiednią przestrzeń na bagaż, zamocowano je pod tylną osią. Dzięki temu bagażnik C 350 Plug-in Hybrid w wersji sedan mieści 335 litrów, a kombi – od 350 do 1370 litrów.

Akumulatory można naładować z domowego gniazdka w ciągu około 2-3 godzin, a z tzw. wallboxa – w ciągu 1 godziny i 45 minut (230 V, 16 A, 3,7 kW).

Mercedes-Benz C 350 Plug-in Hybrid jest standardowo wyposażony w zawieszenie pneumatyczne Airmatic oraz sterowaną drogą internetową wstępną wentylację kabiny.

Auto pojawi się w sprzedaży w marcu tego roku.

Źródło: Mercedes-Benz