Honda w rankingu „Best Global Brands 2014”

Honda zajęła dwudzieste miejsce w rankingu najlepszych marek 2014 roku (Best Global Brands 2014), opublikowanym przez Interbrand – wiodącą na rynku firmę konsultingową.

To już piętnasta edycja corocznego raportu, który uwzględnia 100 najcenniejszych marek na świecie. Wartość każdej marki jest przeliczana na dolary amerykańskie, co pozwala sporządzić tabelę z wynikami.

Honda zajmuje tę samą pozycję, co w ubiegłym roku, przy czym – zdaniem przedstawicieli firmy Interbrand – jej wartość zwiększyła się o 17 procent i obecnie wynosi 21,673 miliarda dolarów.

W przeprowadzonej przez firmę Interbrand analizie, na podstawie której oszacowano zwiększenie wartości Hondy, uwzględniono następujące trzy punkty:

  • Po ponad 20 latach przerwy Honda powraca do Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA, jako dostawca silników dla McLarena. Producent samochodów i motocykli liczy na przywrócenie świadomości marki, jaką Honda cieszyła się w czasach bolidów F1 napędzanych silnikami japońskiej firmy.
  • W wyścigach Formuły 1 biorą obecnie udział państwa rozwijające się, jak Brazylia, Rosja, Indie, Chiny i Republika Południowej Afryki (BRICS), które są dużym rynkiem zbytu dla motocykli i samochodów Hondy. Honda dąży więc do umocnienia swojej pozycji na tych rynkach poprzez szybsze dostosowywanie oferty do lokalnych wymagań.
  • W Formule 1 obecnie wykorzystuje się turbodoładowane silniki o zmniejszonej pojemności skokowej, które konstrukcyjnie nawiązują do jednostek seryjnych, dlatego to partnerstwo jest doskonałą okazją dla Hondy do zaznaczenia swojej obecności i zaprezentowania swojego indywidualnego charakteru.

Zgodnie z firmowym hasłem „The Power of Dreams” (potęga marzeń), Honda chce spełniać marzenia ludzi na całym świecie.

Źródło: Honda