Ford Focus zachowuje wywalczoną w zeszłym roku pozycję światowego lidera sprzedaży. Dzięki wysokiemu popytowi w pierwszym kwartale 2013 roku zanotowano 18-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Z analiz wielkości nowo zarejestrowanych pojazdów, jakie przeprowadziła firma badawcza R.L. Polk & Co. wynika, iż w pierwszym kwartale 2013 roku (zakończonym 31 marca) zarejestrowano 288 724 egzemplarze Forda Focus. Są to obecnie najbardziej aktualne dostępne dane.
Ugruntowanie pozycji lidera sprzedaży Ford Focus zawdzięcza w dużej mierze wysokiemu popytowi na rynku brytyjskim, brazylijskim i chińskim. W badanym okresie w Wielkiej Brytanii zarejestrowano łącznie 25 081, w Brazylii 7227 (+18%), a w Chinach 104 065 egzemplarzy tego modelu, co oznacza wzrost o 153% w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku.
Flagowa 250-konna wersja ST to pierwszy naprawdę globalny model sportowy firmy, który w zeszłym roku zadebiutował na rynku północnoamerykańskim, a w tym roku ma się pojawić
w regionie Azji i Pacyfiku.
Firma Ford zapowiedziała niedawno wprowadzenie do sprzedaży nowej wersji Forda Focus, która ma być pierwszym w Europie nie hybrydowym pojazdem z napędem benzynowym emitującym zaledwie 99 g CO2 na kilometr. Pojazd wyposażony będzie w specjalnie zmodyfikowaną wersję wielokrotnie nagradzanego silnika 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM. Wersja ta ma się również wyróżniać wyjątkowo niskim zapotrzebowaniem na paliwo (4,3 l/100 km)*.
Aby zaspokoić rosnący popyt firma Ford znacznie zwiększyła produkcję Forda Focus. W lipcu jego produkcję na globalnej platformie uruchomiono w zakładach w argentyńskim Pacheco. Ford Focus jest obecnie montowany w dziewięciu fabrykach zlokalizowanych na czterech kontynentach. Rocznie zakłady w Niemczech, USA, Rosji, Chinach, Tajlandii, Wietnamie, Tajwanie i Argentynie są w stanie łącznie wyprodukować ponad 1,5 miliona egzemplarzy Forda Focus (ponad dwa pojazdy na minutę).
* Dane dotyczące zużycia paliwa oraz poziomu emisji CO2 pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnej wersji dyrektywy EC 715/2007. Wyniki testów podane w MPG (ilość mil na galon) również odnoszą się do europejskiego cyklu pomiarowego i zostały przedstawione w galonach angielskich. Ze względu na odmienne cykle pomiarowe oraz przepisy dane te mogą różnić się od wyników uzyskanych w cyklach pomiarowych w innych regionach świata