Debiut Porsche Panamery drugiej generacji

Porsche zaprezentowało model Panamera drugiej generacji, który będzie po raz pierwszy oferowany w wersji z technologią hybrydową typu plug-in.

W przypadku odświeżonego modelu producent postawił na zmiany technologiczne, a nie wizualne, dlatego nadwozie Panamery drugiej generacji wyróżnia się tylko nieznacznie zmienionymi reflektorami przednimi oraz odświeżonym tylnym pasem z nowym zderzakiem i zmienionymi lampami. Teraz standardem są też światła biksenonowe i automatycznie sterowana pokrywa bagażnika, natomiast wewnątrz znajdzie się wielofunkcyjna kierownica.

porsche-2

porsche-3

Największą nowością jest wprowadzenie do gamy wersji Panamera S E-Hybrid, która została wyposażona w 3-litrowy silnik V6, silnik elektryczny (95 KM) oraz zestaw akumulatorów litowo-jonowych (9,4 kWh). Akumulatory można naładować w zaledwie dwie i pół godziny korzystając ze zintegrowanej ładowarki Porsche Universal Charger (AC), natomiast po podłączeniu do zwykłego gniazdka prądu ładowanie zajmie około czterech godzin.

Hybrydowa Panamera będzie mogła przejechać w trybie w pełni elektrycznym od 18 do 36 kilometrów i osiągnąć prędkość 135 km/h. Po zaprzężeniu do pracy jednostki spalinowej i wygenerowaniu łącznej mocy 416 KM, samochód osiągnie maksymalnie 270 km/h, a do pierwszych 100 km/h przyspieszy ze startu zatrzymanego w 5,5 sekundy. Deklarowane przez producenta zużycie paliwa wynosi 3,1 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 100 g/km.

W gamie pojawi się także odmiana Panamera S z nowym, 3-litrowym silnikiem V6 twinturbo o mocy 413 KM i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm. W porównaniu z poprzednikiem, model ten będzie odznaczał się lepszymi osiągami i niższym (o 18%) zużyciem paliwa.

Nowe Porsche Panamera zostanie oficjalnie pokazane podczas targów w Szanghaju (21 kwietnia) i pojawi się na rynku w lipcu 2013 roku.

porsche-4

porsche-5

porsche-6

porsche-7

porsche-8

Źródło: Porsche, informacja Mototarget.pl