Wysoka temperatura może w znaczący sposób wpływać na asfalt, który rozgrzewa się do bardzo wysokich temperatur. Jak sobie z tym poradzić?
Rozgrzany asfalt może spowodować, że, szczególnie na zakrętach, samochód zacznie zachowywać się, jakby jeździł po lodzie. To bardzo niebezpieczne zjawisko, gdyż kierowcy zupełnie się go nie spodziewają. W takich warunkach łatwo może dojść do utraty kontroli nad samochodem i poślizgu. W takich warunkach najlepiej jest hamować pulsacyjnie, czyli na przemiennie dociskać pedał hamulca i odpuszczać.
Jeśli już dojdzie do poślizgu, musimy wiedzieć, że istnieją dwa rodzaje tego zjawiska: nadsterowny i podsterowny. Pierwszy z nich występuje, kiedy tylne koła pojazdu tracą przyczepność. W takim przypadku konieczne jest wykonanie kierownicą tzw. kontry, a więc szybko kręcić kierownicą w celu wyprowadzenia przednich kół w pożądanym kierunku. Podsterowność to z kolei uślizg przedniej osi, który występuje w czasie skrętu. Należy natychmiast zdjąć nogę z gazu i zmniejszyć skręt kierownicą, po czym wykonać go ponownie.