Bezpieczne tylne siedzenia

0

Cała gama modeli, począwszy od Clio III plasuje się na najwyższym poziomie bezpieczeństwa. W crash – testach Euro NCAP Renault zdobyło 5 gwiazdek.

Renault wychodzi na przeciw oczekiwaniom klientów uwzględniając szerokie kryteria zapewnienia dużego bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom, dorosłym oraz dzieciom, niezależnie od zajmowanego w samochodzie miejsca. Badania nad wypadkami wykazują, że 70 procent zabitych i ciężko rannych pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach to dorośli.

Uwidacznia się także zjawisko tzw. nurkowania, czyli wysuwania się pasażerów spod pasa w trakcie zderzenia. Lepsze utrzymanie miednicy w miejscu zapewniają pirotechniczne napinacze i odpowiednio wyprofilowane siedzenia, które powodują dociśnięcie pasażerów do siedzenia, uniemożliwiając zsunięcie się. Z kole punkty mocowania pasa bezpieczeństwa zostały tak rozmieszczone, by zapewnić idealne ułożenie taśmy na udach i miednicy, a nie na jamie brzusznej, która jest bardziej podatna na obrażenia. Renault jest jedynym producentem proponującym tego typu rozwiązania w modelach segmentu B.

W modelu Clio III wprowadzono nowe rozwiązanie, umożliwiające przewóz dzieci w wieku 6-10 lat na środkowym miejscu z tyłu. Siedzenie z tyłu zostało skrócone, klamry pasów przesunięte do przodu i obniżone. W górnej części oparcia znajduje się prowadnica pasa, dzięki czemu pas nie uciska szyi dziecka. Od 1998 roku Renault wyposaża swoje samochody w punkty Isofix zapewniające idealne zamocowanie fotelików dla dzieci.

UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułTrendy w butach
Następny artykułApteczka za granicą