Audi A3 Sportback TCNG jest samochodem z podwójnym układem zasilania (gazowo-benzynowym), co oznacza, że mimo dostosowania do napędu gazem ziemnym, silnik pracując w tradycyjnym, benzynowym trybie spalinowym, osiąga taką samą moc i taki sam moment obrotowy.
Bazą dla budowy silnika TCNG jest nowo skonstruowana jednostka napędowa 1.4 TFSI. W trybie napędu gazowego, samochód może przejechać ponad 400 km, a w razie potrzeby przejedzie dalsze 780 km napędzany benzyną. Łącznie, pokona zatem taki sam dystans jak Audi A3 TDI. Dwa wskaźniki na desce rozdzielczej, informują kierowcę o poziomie napełnienia zbiorników. Wlew paliwa – benzyny, jak i zawór gazu, znajdują się w tym samym miejscu.
Audi A3 Sportback TCNG zużywa na 100 km jedynie 3,6 kg gazu ziemnego lub e-gazu Audi, czyli paliwa nad wytwarzaniem którego prowadzone są prace w ramach projektu Audi e-gas project. Niemiecka marka twierdzi, że wszystkie szczegóły budowy Audi A3 Sportback TCNG, z bakami paliwa na czele, są przykładem zastosowania najnowszych rozwiązań w dziedzinie technologii napędu na gaz. Zbiorniki ciśnieniowe umiejscowiono pod podłogą bagażnika i mogą pomieścić ok. osiem kilogramów gazu ziemnego, a ich zaletą jest przede wszystkim ultralekka konstrukcja.