Jest to kolejny model samochodu tej marki, który czerpie z nowoczesnych technologii. W ciągu 15 lat w fabrykach Toyoty powstały ponad 4 miliony aut z silnikiem hybrydowo-elektrycznym.
Yaris Hybrid obecny jest na rynku od 2012 roku z czego w Polsce od czerwca. Podczas pierwszych 2 miesięcy sprzedano aż 300 sztuk tych aut chociaż plany zakładały zaledwie około 200. Czy Yaris stanie się bardziej popularny od swojego droższego kolegi Priusa?
„W Polsce nie jest nam łatwo, bo tutaj dopiero uczymy się ekologii. Do hybryd Europa przyzwyczaiła się wcześniej od nas” – mówił podczas finału Złotej Kierownicy 2012 Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland. Jak widać pierwsza hybryda w klasie B radzi sobie całkiem nieźle.
Yaris odznacza się 16 zaworowym silnikiem 1.5 o mocy 75 KM, emisją CO2 równą 79 g/km oraz spalaniem na poziomie 3,2 litra/100km w mieście. Osiąga maksymalna prędkość 165km/h a do setki potrzebuje 11,8 sekund.
Najtańsza wersja, Terra zaczyna się od 66 100 zł a najdroższa Dynamic od 72 900 zł. Do standardowego wyposażenia możemy dobrać 8 głośnikowy system audio, panoramiczny dach, chromy oraz oczywiście siedzenia z elementami skóry oraz aluminiowe felgi. Wybrane elementy układu hybrydowego objęte są 5 letnią gwarancją lub limitem 100 000 kilometrów.
Toyota jednak nie była jedynym samochodem, który stanął do konkursu. O miano najlepszego walczyły 44 auta podzielone na 6 kategorii. Czytelnicy Auto Świata oddawali głosy za pomocą smsów, które zasypały redakcję w ilości 65tys sztuk. Innymi laureatami zostali: Renault Clio (Auta miejskie), Volvo V40 (auta kompaktowe), BMW serii 3 (Klasa średnia i wyższa), Honda CR-V (SUV), Opel Zafira Tourer (VAN) i Toyota GT-86 (Coupe i kabriolety)
Gratulujemy Toyocie wygrania jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń motoryzacyjnych w europie.
Tekst: Katarzyna Kwiecińska
Fot. Toyota