Hybryda lepsza od muscle car? Młodzi mieszkańcy USA wolą cichego Priusa od charakterystycznego bulgotu. Chwilowy kryzys czy pokoleniowa zmiana?
Rock jest melodyjny prawie tak jak pop, Chiny chcą prześcignąć USA, a współczesna amerykańska młodzież od rodzimych muscle cars woli hybrydy. Takie są wyniki badań firmy Deloitte.
Elektryczny? Nie, dziękuję
Sześć na dziesięciu nastolatków reprezentujących pokolenie przełomu wieków preferuje samochód z napędem hybrydowym. Być może w kolejne odsłonie Transformersów Bumblebee będzie Priusem. Gorzej jest za to z samochodami elektrycznymi – zaledwie 2% ankietowanych gotowych byłoby rozważyć tego typu zakup. Badanie przeprowadzono na próbie 1,5 tys osób, które urodziły się w latach 1946-2000. Wśród nich istotną rolę odgrywają gusta tzw. generacji milenijnej (Generation Y), czyli osób, które urodziły się w latach 1980-2000. W najbliższej przyszłości to właśnie te osoby będą najbardziej prężnymi konsumentami.
Czego chcą Y-greki
Okazuje się, że pokolenie Y dostrzega w hybrydach przyszłość motoryzacji. Może być to związane z aktualną sytuacją rynkową, która zwraca uwagę na sens stosowania ekonomicznych rozwiązań, bliższych teorii zrównoważonego rozwoju, a nie agresywnego konsumpcjonizmu. Mówiąc wprost – współcześni konsumenci obserwując niestabilność gospodarczą (i jednocześnie wystawieni na bombardowanie informacjami marketingowymi o hybrydach) zaczynają postrzegać ten segment jako naturalną konsekwencję zmieniającego się świata. Biorąc pod uwagę, iż w USA żyje ok. 80 mln przedstawicieli generacji Y, można wysnuć wniosek, iż hybrydy złote czasy mają jeszcze przed sobą.
źródło: mototarget.pl