Volkswagen XL1 może się pochwalić najoszczędniejszym na świecie. Zużywa bowiem wg. producenta 0,9 l paliwa na 100 km.
Dzięki napędowi hybrydowemu plug-in, dwuosobowe auto może przejechać nawet 50 km tylko na prąd, nie emitując w ogóle szkodliwych substancji. Duży wpływ na spalanie ma świetna aerodynamika – współczynnik oporu powietrza cw wynosi zaledwie 0,189. Auto będzie produkowane w niemieckich zakładach w Osnabruck.
Jeśli chodzi o konstrukcję, VW XL1 trzyma się zasad obowiązujących w odniesieniu do samochodów sportowych: niewielka masa (795 kg), super aerodynamika (Cw 0,189) i nisko położony punkt ciężkości (wysokość 1.153 mm). XL1 w trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra potrzebuje poniżej 0,1 kWh. System hybrydowy plug-in składa się z kilku elementów: dwucylindrowego silnika TDI (35 kW/48 KM), silnika elektrycznego (20 kW/27 KM), 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i baterii litowo-jonowej. To wszystko sprawia, że nowy Volkswagen XL1 emituje tylko 21 g/km CO2. Maksymalna prędkość nowego Volksvagena to 160 km/h. XL1 od zera do 100 km/h może przyspieszyć w czasie 12,7 sekundy. Volkswagen XL1 ma ciekawą i ekstrawagancką zarazem linię. Czy jest ona ładna? Rzecz gustu.
Źródło: Volkswagen