Opel zakończył rok 2014 świetnym wynikiem sprzedaży, konsekwentnie utrzymując pozycję lidera wzrostów wśród czołowych graczy na polskim rynku.
Opel zakończył rok 2014 świetnym wynikiem sprzedaży, konsekwentnie utrzymując pozycję lidera wzrostów wśród czołowych graczy na polskim rynku.
W ciągu całego roku sprzedanych zostało w Polsce aż 28 038[1] nowych Opli, co oznacza ponad 41% wzrostu, czyli aż 8 180 sztuk w porównaniu do 2013 roku (19 858 samochodów).
Jakie modele i silniki najchętniej wybierali polscy klienci Opla? Który rodzaj nadwozia cieszył się największym powodzeniem? Jakie kolory dominowały w garażach nowych właścicieli Opli w Polsce? Aby odpowiedzieć na te pytania, przejrzeliśmy całą gamę modelową samochodów osobowych Opla sprzedanych w 2014 roku, od modnego ADAMa do rodzinnej Zafiry.
Niekwestionowanym przebojem Opla w 2014 roku, zarówno na rynku klientów indywidualnych jak i przedsiębiorców, była Astra, która znalazła aż 8 798 nabywców. Na polskie drogi w ubiegłym roku wyjechało najwięcej Astr z nadwoziem typu hatchback, ze 115-konnym silnikiem o pojemności 1.6 litra. Klienci najczęściej wybierali to auto w kolorze brązowy Mahogany. Ten robiący furorę kolor to elegancki perłowy lakier o ciemnym, zbliżonym do czerni, odcieniu brązu.
Kolejne miejsce na liście najpopularniejszych modeli w gamie Opla zajmuje miejska Corsa, której w minionym roku sprzedano 7 160 egzemplarzy. Był to również najchętniej wybierany przez klientów indywidualnych samochód ze wszystkich oferowanych na polskim rynku. Największym powodzeniem cieszyła się wersja 5-drzwiowa z silnikiem o mocy 85 KM i pojemności 1.2 litra. Klienci najczęściej decydowali się na auta w złoto-beżowym metalicznym kolorze o nazwie Pepperdust.
Trzecie miejsce na podium zajęła Insignia z wynikiem sprzedaży na poziomie 4 092 sztuki. Z salonów Opla wyjechało najwięcej aut z nadwoziem typy hatchback. Najbardziej popularnym silnikiem był 2-litrowy diesel o mocy 163 KM. Najczęściej wybieranym kolorem dla Insignii jest niezmiennie elegancki czarny metalik, o odcieniu Carbon Flash.
Wśród klientów indywidualnych dużym powodzeniem cieszyły się również minivan Meriva i kompaktowy SUV Mokka, których sprzedaż w 2014 roku wyniosła odpowiednio 1 515 i 2 647 sztuk. Polscy klienci upodobali sobie Merivę z silnikiem 1.4 o mocy 100 KM, faworytem wśród kolorów okazał się znów złoto-beżowy Pepperdust. Najczęściej wyjeżdzającą z polskich salonów Opla Mokką była wersja 115-konna, z silnikiem o pojemności 1.6 w brązowym kolorze Mahogany.
[1] Dane wg PZPM na podstawie CEP oraz statystyk własnych importera
Źródło: Opel