Nowe logo Fiata i Chryslera

Po okresie współistnienia dwóch logo marek umieszczonych obok siebie, firmy Fiat i Chrysler podjęły decyzję o stworzeniu wspólnego logotypu.

Jego projekt został stworzony przez RobilantAssociati. Trzy litery z logo marki ułożone są w geometryczną formę inspirowaną najważniejszymi kształtami wykorzystywanymi przy projektowaniu samochodów: litera F, utworzona z kwadratu, symbolizuje konkretność i solidność; C, które stworzone zostało z okręgu, reprezentuje koło i ruch, symbolizując harmonię i ciągłość; wreszcie A, pochodzące od trójkąta, znamionuje energię i ciągły stan rozwoju.

Użycie skrótu pomaga rozluźnić związki z przeszłością bez odcinania się od korzeni, a jednocześnie odzwierciedla globalny zasięg działalności Grupy. Łatwa do zrozumienia, wymówienia i zapamiętania nazwa ta pasuje do nowoczesnego, międzynarodowego rynku.

Fiat i Chrysler rozpocznie stosowanie nowego logo najszybciej, jak to będzie możliwe i z pewnością przed zakończeniem procesu reorganizacji nowej firmy.

Źródło: Fiat