We wszystkich dziesięciu dotychczasowych edycjach Supertestu Ekonomii wzięło udział łącznie 111 samochodów 26 marek. Jedyną, która miała swoich przedstawicieli we wszystkich edycjach jest Fiat. Przedstawiamy tegorocznych zwycięzców.
Klasyfikacja generalna
Lancia Ypsilon EcoChic 0,9 – 9.13 zł/100 km (3.18 m3/100km)
Zwycięstwo Lancii Ypsilon to czwarty triumf samochodu z Grupy Fiat. Poprzednie dwa lata to zwycięstwa Fiata Pandy, w roku 2012 w wersji 1.3 MultiJet, w 2011 roku jako odmiana Natural Power.
Klasyfikacja samochodów benzynowych
Skoda Octavia 1.2 TSI – 3.26 l/100 km
W tej kategorii drugi rok z rzędu zwyciężyła propozycja Skody – poprzednim triumfatorem była Skoda Citigo 1.0 MPI.
Klasyfikacja samochodów dieslowskich
Fiat Panda 1.3 Multijet – 2.96 l/100km
Klasyfikacja samochodów hybrydowych
Toyota Yaris 2013 Life – 4.57 l/100 km
Wśród samochodów hybrydowych, najlepsze osiągi prezentuje zdecydowanie Toyota. W latach 2006-2010 niezmiennie wygrywała Toyota Prius – najlepszy wynik udało się osiągnąć w 2007 roku – 3,11 l benzyny/100 km uzyskanym na blisko 500-kilometrowej trasie z Warszawy do Poznania, w tym ponad 200 km odcinku A2 pokonywanym z autostradową prędkością.
Klasyfikacja samochodów CNG
Lancia Ypsilon EcoChic 0,9TwinAir – 3.18 m3/100km
Klasyfikacja najtańszy w ekploatacji
Fiat Panda 1.3 Multijet – 0.60 zł/km
W kategorii uwzględniającej cenę zakupu i zużycie paliwa mamy imponujące zwycięstwo Fiata. Na liście z poprzednich lat ośmiokrotnie figuruje Fiat Panda, a dwukrotnie Fiat 500.
Klasyfikacja mistrz zasięgu
Skoda Rapid 1.6 TDI CR DPF – 1800 km
Kategoria uwzględnia dystans, który auto jest w stanie pokonać na jednym baku przy zużyciu osiągniętym w Superteście Ekonomii. W 2011 imponujący wynik osiągnęła Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine – 2 910 km.
Klasyfikacja mistrz ekologii
Toyota Yaris 2013 Life –79 g CO2/km
Źródło: AKDP