Panda Cross to prawdziwy uterenowiony maluch – auto sprawdzi się wszędzie tam, gdzie inne miejskie modele nawet nie próbują wjechać.
Niewielka Panda potwierdza swą wydajność terenową nie tylko „bojowym” wyglądem i powiększonym prześwitem. Auto zostało wyposażone w układ napędowy 4×4 „Torque-on-Demand” z dwoma mechanizmami różnicowymi oraz elektronicznie sterowanym sprzęgłem. Jest to system napędu na cztery koła pozostający pod kontrolą modułu elektronicznego, który na podstawie analizy sygnałów docierających z samochodu kieruje rozdziałem mocy na oś przednią i tylną, odpowiednio do warunków przyczepności podłoża.
Panda Cross posiada też system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC wraz z funkcją ELD, czyli elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego, która wspomaga ruszanie i jazdę na podłożu o niskiej przyczepności.
Ponadto, model ten oferuje selektor jazdy, który pozwala wybierać jeden z trzech trybów pracy: Auto, Off-road i Hill Descent Control. Na uwagę zasługują również kąty charakterystyczne dla samochodów terenowych: kąt najazdu 24°, zejścia 34° i rampowy 21°.
W gamie jednostek napędowych znajdzie się turbodiesel 1.3 Multijet i silnik benzynowy 0.9 TwinAir Turbo (dpowiednio 80 i 90 KM). W wersji z silnikiem TwinAir Turbo oferowana jest sześciostopniowa skrzynia o skróconym przełożeniu pierwszego biegu.
Wyposażenie standardowe nowej Pandy Cross obejmuje m.in. klimatyzację automatyczną, radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Blue&Me i sterowaniem przyciskami na kierownicy, 15-calowe felgi z lekkiego stopu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni biegów.
Samochód będzie dostępny w sprzedaży od września tego roku.
Źródło: Fiat