Koncerny motoryzacyjne projektują pod kobiety

0

Samodzielne, nowoczesne, niezależne kobiety nowej ery, dawno przestały być biernymi pasażerami samochodów swoich partnerów. Przesiadły się też już z tylnego siedzenia, na miejsce kierowcy. Nie są także tylko damami z cygaretką, lecz pewnymi siebie kobietami z krótkim Marlboro. Potrafią jeździć, nie boją się wyprzedzać i wciskać pedał gazu. Lubią jednak, kiedy na drodze nadal widzi się je i traktuje jak kobiety, z szacunkiem i uprzejmością. Co roku obserwujemy zmiany w świecie motoryzacji, są one odpowiedzią na oczekiwania rynku, coraz częściej rynku kształtowanego przez kobiety. Chociaż  wielu facetów lubi gadżety, kolory i nietuzinkowe wzornictwo, wiele samochodów projektowanych jest  dla pań i z myślą o nich. 

Kabriolet kupię

Czy samochód może być sexowny, owszem może. Auto bez dachu zakrywa, ale i odkrywa i to powoduje, że jego właściciel będąc jednocześnie obnażonym, lecz nie nagim wydaje się być bardziej sexowny, niż użytkownik na przykład suva. Posiadająca auto bez dachu kobieta jest o wiele bardziej sexi, niż siedzący w tym samym samochodzie mężczyzna, który zyskuje przydomek kobieciarza. Na corocznych targach poznańskich Skoda zaprezentowała Fabię RS2000 Cabrio, która wydaje się być idealnym samochodem dla kobiety, chcącej wyróżnić się w tłumie.

skoda RS

Dystyngowana dama

Przyciemniane szyby, long version, exclusive, executive itp. Prawdziwa pani prezes musi mieć limuzynę dobrej marki. Świadczy to o jej pozycji, statusie materialnym i przy okazji tworzy stosowną oprawę kobiety zimnej, twardej negocjatorki, profesjonalistki! Podjechanie na spotkanie odpowiednim samochodem to dobry wstęp, ewentualnie konkretny epilog. Efekt zawsze murowany. Wiele luxusowych marek zdało sobie sprawę z tego, że ich auta będą użytkowane przez kobiety. Skupiono się więc na odpowiedniej oprawie jak na przykład wysadzane kryształkami Swarovskiego kluczyki. 

Swarovski-Mercedes-Keys

Równa babka

Są kobiety, które z racji stylu swojego życia lub pracy nie mogą być ani tylko eleganckie, ani jedynie sexowne. Kreatywna, „równa babka”, kumpela, która chce się wyróżnić pokazując, że ma coś, czego nie posiadają inni. Takie właśnie panie spędzają wiele godzin na doborze odpowiednich dodatków do swojego samochodu. Listwy progowe, lusterka, felgi, ciekawe kolorystycznie siedzenia. Ten segment skupia się na detalach i chce mieć : „specjalnie zaprojektowane”, „hand made”, czy „limited edition” . To dla nich wiele marek projektuje coś, co kupi jeden na milion klientów, na dodatek suto za to płacąc. Odpowiedzią na potrzeby takich kobiet jest Mini Cooper, który szczyci się mnogością akcesoriów, dodatków i nietypowym wzornictwem.

mini2minimini 3

Need for speed

Ruszanie z piskiem opon, zawracanie na ręcznym. Pisk hamulców, smród sprzęgła i rozgrzanych opon. Szybkie auta sportowe kupują najczęściej panie, które chcą komuś coś pokazać, w sensie udowodnić. Cieszy je bycie pierwszymi i ruszanie „pole position”… To one są głównymi odbiorcami Audi TT, samochodu, który oficjalnie cieszy się mianem „babskiego”, co nie jest dla niego żadną ujmą.

tt coupe

Kobiety nie chcą już traktować samochodu jako alternatywy transportu miejskiego i nudne, beznadziejne auta z szybami na korbkę przestają je interesować. Nie ma gorszego widoku jak wyjeżdzający z pod domu wypucowaną, super bryką mąż i ledwo kolebiąca się w swoim samochodzie za rozsądne pieniądze żona. Najtańszy lakier, najuboższe wyposażenie, najlepiej w starym roczniku, wszystko to, żeby taniej. Osobiście nie znam żadnej kobiety, która świadomie wybierając sobie auto, chciała iść po najmniejszej linii oporu, w myśl słów, tyle mi wystarczy. Nie poznałam też jeszcze pani, dla której kolor jest bez znaczenia i która przyjmie z entuzjazmem coś, do czego z oporem wsiadałby jej mężczyzna.

Wybieranie samochodu, kiedy ma się na to pieniądze nie jest trudne, koncerny motoryzacyjne prześcigają się w wymyślaniu aut pod konkretną grupę docelową. Kuszą dodatkami, formułują slogany, czasem trochę mydlą oczy, bo wiedzą, że my kobiety poza silnikiem, spalaniem i osiągami zwracamy uwagę na inne, niemniej ważne dla nas rzeczy.

Samochód dla kobiety nie musi być drogi, ważne żeby był jakiś. Dopasowany do naszej osobowości, stylu życia, zgodny z oczekiwaniami i w guście. Niekoniecznie wart setki tysięcy, tylko przemyślany i upragniony. Nie dajmy się więc zbyć, że to, co dostajemy w schedzie po mężu, bracie, czy ojcu musi nas zadowolić. Każde auto, prędzej, czy później można sprzedać, zamienić na inne, lub rozbić bezpowrotnie, tej ostatniej ewentualności jednak nie polecam. Pozwólmy sobie na odrobinę luxusu i tak, jak wybieramy nową torebkę, czy buty, miejmy oczekiwania względem samochodów. Jak widać wielkie koncerny motoryzacyjne zaczynają nam coraz bardziej sprzyjać.

 tekst: Katarzyna Kwiecińska

zdjęcia pochodzą z oficjalnych stron marek Skoda, Mercedes, Audi i oficjalnego bloga marki Mini