Do 30 listopada trwa kampania społeczno-edukacyjna Autostrady Wielkopolskiej SA pod hasłem „A2, że bezpiecznie. Postaw na odBLASK!”. Akcja ma nowoczesny charakter i adresowana jest głównie do ludzi młodych. Do kampanii zaproszono znane nazwiska ze świata mody, a celem działań jest budowanie świadomości w zakresie zachowania bezpieczeństwa na drogach.
Szczególnie w okresach świątecznych i dniach wolnych od pracy dochodzi do wzmożonego ruchu na drogach, a liczba groźnych wypadków samochodowych wzrasta – wynika z danych Komendy Głównej Policji w Warszawie. W 2012 roku tylko na przełomie października i listopada na drogach zginęło 36 osób, a ponad 2 tys. zostało zatrzymanych za prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu. Sprawcami wypadków w większości byli młodzi kierowcy w wieku 18-24 lat.
Autostrada Wielkopolska SA przypomina o zasadach zachowania bezpieczeństwa na drogach. Hasło kampanii „A2, że bezpiecznie. Postaw na odBLASK!“ nawiązuje bezpośrednio do odblaskowej kamizelki bezpieczeństwa.
– W Polsce posiadanie kamizelki odblaskowej w samochodzie nie jest prawnie wymagane, jednak jej brak może być tragiczny w skutkach. Po zmroku pieszy bez elementów odblaskowych jest widoczny dla kierowcy z odległości zaledwie 20 – 30 m. Użycie kamizelki odblaskowej zwiększa tę odległość do co najmniej 150 metrów. Tym samym elementy odblaskowe aż 7 krotnie zmniejszają ryzyko wypadku! – informuje Józef Klimczewski, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Policji w Poznaniu.
Tym razem, w ramach społecznych działań AWSA, zorganizowano sesję zdjęciową z udziałem założycielek marki RISK made in Warsaw Klary Kowtun i Antoniny Sameckiej oraz stylistki, redaktor naczelnej portalu ROstyle&life.com, Różeny Opalińskiej. Efektem współpracy jest seria zdjęć z kamizelką odblaskową w roli głównej, materiał video prezentujący kulisy jej powstawania oraz krótkie rozmowy z osobami zaangażowanymi w projekt. Ponadto, na profilach AWSA w mediach społecznościowych znajdzie się szereg praktycznych informacji i porad. Nie zabraknie też konkursów, w których do wygrania będą główne bohaterki akcji czyli kamizelki odblaskowe.
Fot. Marlena Bielińska
Źródło: AWSA