Zimowe testy Porsche 918 Spyder

Zimowych testów ciąg dalszy. Tym razem Porsche testuje model 918 Spyder, który wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku.

Pod maską pracuje silnik V8 o pojemności 4,6 l i mocy 570 KM. Jednostkę spalinową wspomagają dwa motory elektryczne. 120-konny zamontowany przy 7-biegowej skrzyni biegów i 107-konny napędzający przednią oś. W sumie układ ten generuje 795 KM. Prototyp 918 Spyder rozpędza się do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Porsche-918-Spyder-1

Nowe Porsche jest hybrydą, więc na jego pokładzie znajduje się również akumulator. Pozwala on na przejechanie 26 kilometrów na zasilaniu elektrycznym i można go naładować w 6 godzin przy użyciu gniazdka z napięciem 110 V. Specjalna ładowarka pozwala skrócić ten czas do 2 godzin.

Samochód będzie oferowany m.in. w „hardkorowej” wersji Weissach Package, odchudzonej o 34 kilogramy w stosunku do seryjnego modelu poprzez usunięcie z pokładu elementów podnoszących komfort podróżowania, czyli klimatyzacji, systemu audio, podłokietników czy schodków w drzwiach.

Porsche 918 Spyder będzie kosztowało w Europie około 645 000 euro. Ceny w USA będą rozpoczynały się od 845 000 dolarów.

Porsche-918-Spyder-2

Źródło: Carscoop, Mototarget