Udany rok dla Toyoty

Toyota może uznać 2013 rok w Polsce za niezwykle udany. W 2013 roku o ponad 4 tysiące samochodów wzrosła sprzedaż w Polsce i udział marki w rynku. Kompaktowy Auris był najczęściej wybieranym samochodem przez nabywców indywidualnych.

Szczególnym hitem ubiegłego roku okazał się kompaktowy Auris, będący najczęściej wybieranym samochodem przez klientów indywidualnych w Polsce, odnotowując niemal 2,5-krotny wzrost sprzedaży względem zeszłego roku (dane PZPM). Tym samym Auris odnotował największy – aż o 22. pozycje – skok w pierwszej dwudziestce najczęściej kupowanych samochodów przez klientów indywidualnych.

Również pozostałe nowości Toyoty z 2013 roku okazały się rynkowymi hitami: sprzedaż modelu  RAV4 osiągnęła 2842 sztuk (+122% względem 2012 roku), a Corolli sedan 1726 sztuk (+30% względem 2012 roku).
 
Wśród pozostałych modeli nadal bardzo dużym zainteresowaniem w Polsce cieszą się Yaris i Avensis, które utrzymują się na czołowych pozycjach w swoich segmentach rynku.

2013 był także kolejnym przełomowym rokiem dla sprzedaży samochodów hybrydowych Toyoty. Na ten rodzaj napędu zdecydowało się 1 532 klientów w Polsce, wybierając przede wszystkim hybrydowe odmiany Aurisa i Yarisa.

Źródło: Toyota