Trzynaście zasad pielęgnacji lakieru

0

Każda Autopolka dbająca o swoje auto powinna znać podstawowe zasady ochrony lakieru przed szkodliwym działaniem warunków atmosferycznych i środków chemicznych. Oto nasze rady.

1. Należy myć ręcznie – to najlepiej chroni lakier. Myjnie automatyczne uderzając szczotkami lub paskami tekstylnymi, pozostawiają na lakierze smugi, wyglądające jak zadrapania.

2. Należy wyrzucić stare akcesoria do mycia auta – brudne, zużyte gąbki lub szczotki do mycia mogą pozostawiać drobne zadrapania lub nieodwracalnie porysować lakier.

3. Każde mycie należy rozpocząć od dokładnego opłukania myjką ciśnieniową auta z piasku, błota i wszelkiego brudu – jest to szczególnie ważne ponieważ to, co pozostanie na powierzchni auta będzie rysować jego karoserię podczas dalszego mycia.

4. Należy dokładnie płukać gąbkę – lepiej umyć i wycisnąć gąbkę podczas jej czyszczenia kilka razy częściej, niż mniej.

5. Należy dokładnie obejrzeć czyszczoną powierzchnię – zwrócić uwagę, czy zostały całkowicie usunięte resztki owadów, brudny osad itp., z lakieru, aby podczas polerowania i woskowania nie porysować tymi pozostałościami czyszczonej powierzchni.

6. Należy wylać resztę wody z wiadra – i absolutnie nie wylewać pozostałości wody na auto. Zawarte w niej cząsteczki brudu przyczepiają się do lakieru i mogą spowodować uszkodzenia lakieru przy wycieraniu powierzchni irchą.

7. Należy usuwać natychmiast agresywny brud – ptasie odchody, żywicę z drzew itp., które w ciągu około 10 minut potrafią uszkodzić nie nawoskowany lakier.

8. Nie należy używać środków do czyszczenia zawierających wosk – osłabiają one działanie politur oraz wpływają ujemnie na równomierność woskowania, ponieważ jedna warstwa wosku jest kładziona na drugą warstwę.

9. Nie należy stosować waty przed polerowaniem lub woskowaniem – wata nie nadaje się w zupełności do nanoszenia politury lub wosku. Wchłania ona za szybko wilgoć z produktu i praktycznie uniemożliwia jego równomierne nałożenie. Wata również nie nadaje się do końcowego polerowania wosku. Jest za mało chłonna i nie usuwa nadmiaru wosku, a tylko go przesuwa po powierzchni tworząc rozmazy i smugi.

10. Należy polerować we właściwym momencie – samochód należy polerować, gdy zauważymy zadrapania na lakierze lub gdy widocznie zmniejszy się głębia połysku. Polerowanie zapewni optycznie piękny wygląd lakieru oraz zapewni na dłużej utrzymanie wartości pojazdu.

11. Należy woskować regularnie – tak długo, jak woda tworzy małe, okrągłe perełki na lakierze, jest on wystarczająco chroniony. Gdy woda tworzy duże powierzchnie, wtedy należy jak najszybciej przeprowadzić woskowanie. Wosk chroni długotrwale przed wpływami środowiska naturalnego oraz agresywnym brudem.

12. Należy przyjrzeć się krytycznie myjni na której myjemy auto – zwrócić uwagę na czystość i sprawność urządzenia myjącego.

13. Należy skorzystać z usług fachowca – gdy chcemy usunąć głębsze zadrapania przy pomocy papieru ściernego do lakieru; pozostawmy to profesjonalnym warsztatom aby nie uszkodzić bezpowrotnie powierzchni lakieru.

UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułFerrari dla Chin
Następny artykułA-czwórka na piątkę