Toyota AYGO – nowa wizja segmentu A

Nowa Toyota zadebiutuje podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. AYGO powstało zgodnie z językiem stylistycznym J-Playful, nawiązującym do współczesnej kultury młodzieżowej Japonii, gdzie ceni się bezpośrednie kształty i wyraziste linie. Znakiem rozpoznawczym auta jest charakterystyczny kształt „X” z przodu pojazdu.

Długość całkowita pojazdu wzrosła jedynie o 25 mm, do 3455 mm, dzięki czemu AYGO pozostaje najbardziej kompaktową konstrukcją w swojej klasie. O 8 mm zwiększył się rozstaw kół z przodu i z tyłu, a o 5 mm zmniejszono wysokość pojazdu (pomimo to we wnętrzu przestrzeń nad głowami pasażerów powiększyła się o 7 mm). Linia dachu przebiega nie tylko niżej niż do tej pory, ale także cały środek ciężkości kabiny jest przesunięty bardziej do przodu. Charakter nowego modelu określa dominujący w przedniej części pojazdu znak „X”, przechodzący płynnie w linię boczną. Samochód wygląda z zewnątrz na znacznie większy, niż jest w rzeczywistości. Podobnie jak do tej pory, dostępne będą wersje 3- i 5-drzwiowe.

Wewnątrz dominuje trapezoidalna konsola centralna. Do jej charakterystycznego kształtu nawiązują także otwory nawiewów, wykończenie drzwi, czy okolice dźwigni zmiany biegów. Pomimo niezmienionego rozstawu osi (2340 mm), długość przedziału pasażerskiego zwiększyła się o 9 mm, oraz wyraźnie wzrósł komfort jazdy z przodu. O 29 litrów zwiększyła się także pojemność bagażnika, do którego prowadzi otwór o 75 mm większy niż do tej pory.

Toyota-Aygo-2

Na konsoli centralnej umieszczony został system „x-touch”, który na 7-calowym ekranie dotykowym integruje wszystkie multimedia, wykorzystując także technologię MirrorLink, dzięki czemu na ekranie samochodu wyświetlany może być obraz ze smartfona. Jest to pierwszy system w tej klasie pojazdów, który już w podstawowej wersji jest standardowo wyposażony w kamerę cofania. Dodatkowo dostępne będą aplikacje społecznościowe oraz system nawigacji satelitarnej.

Toyota-Aygo-3

Aygo oferuje ponadto duże możliwości indywidualizacji. Użytkownicy mogą z łatwością dopasować wygląd samochodu do swojego gustu – 10 elementów nadwozia można z łatwością wymieniać, dobierając kolorystykę i wykończenie zgodnie z własnymi preferencjami. Ich wymiana jest bardzo prosta, oraz dopasowana cenowo do standardów segmentu A. Dotyczy to zarówno nadwozia, jak i wnętrza pojazdu.

Pod maską nowego AYGO będzie pracował udoskonalony i wielokrotnie nagradzany silnik 3-cylindrowy 1.0 VVT-i, produkowany w polskich zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu. Jest to nadal jedna z najlżejszych jednostek w swojej klasie.  Średnie zużycie paliwa najbardziej oszczędnej wersji Eco wynosi jedynie 3,9 l/100 km.

Opcjonalnie dostępna będzie zautomatyzowana skrzynia biegów x-shift.

Nowa Toyota AYGO zadebiutuje w Polsce w połowie 2014 roku.