Top Safety Pick 2014 dla Outlandera i ASX

Nowy Mitsubishi Outlander 2014 otrzymał najwyższe wyróżnienie „Top Safety Pick+” amerykańskiego instytutu IIHS (ang. Insurance Institute for Highway Safety). Nagroda trafiła również do 5-miejscowego Mitsubishi ASX.

W związku z zaostrzeniem kryteriów dotyczących testów bezpieczeństwa przeprowadzanych przez IIHS, w 2014 roku tylko 39 modeli pojazdów otrzymało nagrody „Top Safety Pick+” i „Top Safety Pick” – to duży spadek w porównaniu ze 130 autami, którym przyznano te wyróżnienia w roku 2013.

Aby otrzymać wyróżnienie „Top Safety Pick+ na rok 2014 dany model musi nie tylko pozytywnie zaliczyć wiele surowych testów wytrzymałościowych i zderzeniowych, ale również musi posiadać systemy, które zapobiegają zderzeniom z poprzedzającym pojazdem lub minimalizują ich skutki.

Mitsubishi Outlander 2014 otrzymał wyróżnienie dzięki bardzo sztywnej strukturze nadwozia i podwozia oraz licznym zaawansowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym. Wśród nich znajduje się m.in. działający w oparciu o radar system zapobiegania kolizjom czołowym (FCM), który informuje kierowcę o niebezpieczeństwie za pomocą ostrzeżeń wizualnych i dźwiękowych, a w razie konieczności automatycznie aktywuje hamulce w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. Instytut IIHS przyznał temu zaawansowanemu systemowi ocenę „advanced” (wszystkie oceny to: „superior”, „advanced” i „basic”). Inne technologie nowej generacji zastosowane na pokładzie Mitsubishi Outlandera  2014 obejmują system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) oraz aktywny tempomat (ACC).

Mitsubishi-ASX-2014Na rok 2014 instytut IIHS podniósł także próg kwalifikujący do przyznania nagrody „Top Safety Pick – procedury uzupełniono o test symulujący zderzenie przedniego narożnika pojazdu z innym samochodem, drzewem lub słupem.

Dobre wyniki testów IIHS uzyskane przez model ASX 2014 można przypisać wzmocnionej konstrukcji nadwozia RISE (ang. Reinforced Impact Safety Evolution), która obejmuje zintegrowane strefy kontrolowanego zgniotu oraz wzmocnienia newralgicznych punktów karoserii i nadwozia. Rozwiązania te znacznie zwiększają poziom ochrony podróżnych podczas kolizji, pochłaniając i/lub rozpraszając dużą część energii uderzenia z dala od kabiny pasażerskiej.

Źródło: Mitsubishi