Peugeot 3008 1,6 HDI – komfort i elegancja

Crossover Peugeota, czyli model 3008 to auto zdecydowanie rodzinne. Łączy w sobie cechy pojazdu kompaktowego, minivana oraz SUV’a. Miałyśmy okazję przetestować  wysokoprężną jednostkę  1.6  HDI, 115KM.

Pakowanie to przyjemność

Wyjątkowo zacznę od bagażnika, którego pojemność wynosi  426 L (po złożeniu siedzeń, co zrobimy bez najmniejszego trudu, wzrasta do 1241 l). Muszę pochwalić  łatwość załadunku, ponieważ oprócz tradycyjnie podnoszonej pokrywy bagażnika, opuszczana jest tzw. burta,  dzięki czemu próg załadunkowy znajduje się na wysokości podłogi.

6Konstruktorzy dużo uwagi poświęcili temu, aby kierowca i pasażerowie czuli się komfortowo. Wnętrze peugeota 3008 jest bardzo przestronne. Wrażenie to potęgują szyby boczne o dużych powierzchniach, sporych rozmiarów szyba czołowa oraz panoramiczny dach, w który wyposażony był testowany model. Peugeot 3008 zapewnia dużą swobodę zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach.  Bez problemu może nim podróżować pięć dorosłych osób. Fotel kierowcy i kierownica oferują szeroki zakres ustawień.  Siedzenia są nieźle wyprofilowane, dając stabilne trzymanie na zakrętach. Dodatkowo, w aucie siedzi się wysoko, co zwiększa widoczność i poczucie bezpieczeństwa.

5

6

Ergonomia ponad wszystko

7Wnętrze tego rodzinnego auta to duży plus dla projektanta. Jest tam komfortowo, elegancko i w pełni ergonomicznie. Wszystko mamy po prostu pod ręką. Konsola centralna zintegrowana jest z podłokietnikiem siedzeń przednich. Nasza wersja 3008 mogła się pochwalić:  automatyczną klimatyzacją, nawigacją, oraz Bluetoothem.

Liczne elementy wykończenia wykonane są z aluminium. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczony został sporych rozmiarów kolorowy ekran, który współpracuje z radioodtwarzaczem oraz nawigacją. Do dyspozycji mamy także holograficzny wyświetlacz Head-Up Display (VTH), prezentujący kierowcy najważniejsze informacje dotyczące jazdy, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

Jazda francuskim lwem

Nasz testowany wóz to silnik diesla 1,6 HDI o mocy 115 KM. Przyspieszenie w tej wersji okazało się miłym zaskoczeniem.  Nie trzeba długo czekać na wejście do akcji turbiny. Auto jest dynamiczne i jednocześnie bardzo oszczędne. 6-stopniowa manualna skrzynia biegów uzyskuje super niskie spalanie na poziomie około 5,5 L/100 km. Biorąc pod uwagę wielkość, komfort, przyspieszenie auta, jest to bardzo dobry wynik. Zawieszenie spisuje się dobrze, a wnętrze jest odpowiednio wyciszone.

2

3

Podsumowując…

O gustach się nie dyskutuje, także ocenę aspektów wizualnych pozostawiam Wam. Bez wahania mogę jednak pochwalić jakość wykonania wnętrza, wyjątkowy komfort jaki zapewnia auto oraz funkcjonalność modelu.

Ceny Peugeot 3008 w zależności od wyposażenia oscylują między 72500 PLN a 139900 PLN. Naszą wersję testową wyceniono na 93500 PLN.