Mercedes ML 350 CDI – auto idealne dla kobiety!

Mercedes ML, który wpadł w ręce redakcji autopolek to 3,0 L diesel  V6, 258 KM. Przyznam, że takie auta wywołują we mnie niemały dreszczyk emocji. Stylizacja, wielkość, wyposażenie, ponadczasowość – to wszystko kojarzy się z amerykańskim luzem i umiłowaniem tego co wielkie i potężne. „Uterenowiony” ML był produkowany już od 1997 roku, solidniejsza wersja nr 2 weszła w roku 2005, natomiast dzisiejszy Mercedes ML to trzecia odsłona tego modelu, produkowana od 2011 roku. Trzeba jeszcze dodać, że w porównaniu do poprzednich wersji, testowany ML to zdecydowanie wyższy standard, lepiej wykorzystana przestrzeń i ograniczone spalanie.  

Smakowite ciacho

mercedes-ml-2Mercedes ML prezentuje się majestatycznie. Jest szeroki (1.93m) i wysoki (1,8m), ale wszystko w idealnych proporcjach. Auto wygląda po prostu zjawiskowo.  ML jest spójny z liniami nowych Mercedesów. Linia tylnych okien płynnie łączy się z szybą bagażnika. Przednie światła nawiązują do modeli poprzednich generacji.  Może się wydawać, że ze względu na swoje gabaryty nie jest zwrotny, ale nic bardziej mylnego.

Bogate wnętrze

mercedes-ml-7Trudno jest pisać o całym wyposażeniu Mercedesa ML. Oczywiście  dużo zależy od opcji , którą sobie skonfigurujemy. Jednak mimo bogatego asortymentu funkcji, auto nie przytłacza tysiącami kontrolek, jak niektóre auta francuskie, tylko subtelnie zachęca do testowania kolejnych opcji wyposażenia.  

Miłym zaskoczeniem były kompleksowo regulowane siedzenia, idealnie dostosowujące się nawet do najbardziej wymagającego kręgosłupa i jak przystało na auto tej klasy, oferujące błogi masaż, z którego nie omieszkałam korzystać.

Wewnątrz panuje klasyczna elegancja, a jakość wykończenia jest rewelacyjna. Wystrój wnętrza przygotowano z charakterystyczną dla marki starannością.

mercedes-ml-6

mercedes-ml-8

Bez gwiazdy nie ma jazdy

Za kierownicą siedzi się wysoko. Dla mnie bomba! Kierownicę i fotele z łatwością dostosujemy do indywidualnej sylwetki, wymagań i preferencji. Bez względu na to z jaką szybkością jedziemy, w środku panuje spokój i cisza. Pneumatyczne zawieszenie wyłapuje każdą nierówność. Możemy się również cieszyć takimi smaczkami jak: system Adaptive Damping, który  analizuje stan nawierzchni oraz styl jazdy, dostosowując do nich charakterystykę pracy elementów zawieszenia. Dodatkowo możemy zdecydować się na opcjonalny pakiet aktywnych stabilizatorów Active Curve, który minimalizuje przechyły nadwozia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.

mercedes-ml-4

Z cech bardziej przyziemnych warto wymienić bardzo dobre przyspieszenie, bo rozpędzenie ponad 2 tonowego auta w 7,4 do setki to naprawdę imponujący wynik oraz 7- stopniową, automatyczną skrzynię biegów, która również doskonale prowadzi tę bestię z silnikiem diesla

Jazda miejska

mercedes-ml-5Na pierwszy rzut oka Mercedes ML to gigantyczne auto stworzone z myślą o szerokim amerykańskich autostradach i olbrzymich parkingach. Ale to tylko pozory.  W zasadzie mogłabym go podsumować jako „mały, rodzinny, wszędzie się zmieści”. Z tym że jest mały, to „drobne” przekłamanie. Jednak prowadzenie tego auta, również w cyklu miejskim, to czysta przyjemność. Parkowanie również nie sprawia wielkich trudności. Z kolei główne zalety auta to ogromne poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Mama dwójki (lub większej ilości) maluchów, znajdzie tu miejsce dla swoich skarbów, a w ciszy, spokoju i czerpiąc niesamowitą frajdę z jazdy, komfortowo dotrze do celu.

W trasie

mercedes-ml-9Mimo że ML z założenia jest autem uterenowionym, wydaje mi się, że lepiej czuje się na autostradzie. Praktycznie płynie po jezdni. Dłuższą podróż uprzyjemnimy sobie masażem pleców. W środku panuje cisza i harmonia, którą zmącić może tylko dobry system nagłośnienia – ale to na nasze własne życzenie.

Miejsce i przestrzeni nie brakuje na żadnym siedzisku, a ogromny bagażnik zmieści chyba wszystkie pary butów, które chcemy zabrać ze sobą na wakacje ;). ML to typowy kanapowiec, który z tyłu oferuje równie duży komfort co na przednich fotelach. Brakuje jedynie masażu, ale rekompensuje go osobna strefa klimatyzacji i monitory w zagłówkach.

Merc jest Eco

O ekologiczny charakter ML-a dba system zwany Blu-tec, panujący nad składem spalin i redukujący szkodliwe tlenki azotu. Ale co tu dużo mówić, Mercedesowi nie wypada w dzisiejszych czasach zatruwać powietrza.

Cena nie gra roli

Cena podstawowej wersji Mercedesa ML z 3 litrowym dieslem, to 286 tys. zł. Nasz testowany egzemplarz kosztuje bagatela 523 tys. zł. Z całą odpowiedzialnością mogę jednak powiedzieć, że nie zawahałabym się użyć karty kredytowej, gdybym tylko tak hojną kartą dysponowała :). Natomiast jeśli możecie pozwolić sobie na takie szaleństwo i jeśli szukacie ekstremalnie wygodnego SUV-a o rasowym wyglądzie, budzącym powszechny podziw, ML rozpieści Was do granic możliwości.

mercedes-ml-3

1 KOMENTARZ

Comments are closed.