Suzuki Vitara 2015 – powrót legendy

Po ponad ćwierć wieku od premiery pierwszej generacji modelu Vitara, Suzuki prezentuje nowe wcielenie tego wszechstronnego SUV-a.

Nowa Vitara została opracowana na bazie koncepcyjnego modelu iV-4, który był prezentowany podczas ubiegłorocznego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. Auto oferuje minimalny prześwit o wartości 185 mm oraz masywne koła z oponami w rozmiarze 215/55R17. Kąt natarcia jest równy 18,2°, a zejścia 28,2°. Bagażnik oferuje 375 litrów pojemności. W razie potrzeby oparcia foteli można składać, a roletę bagażnika zdemontować.

Pod maską może pracować benzynowy silnik 1,6 litra lub wysokoprężna jednostka o takiej samej pojemności. Obie konstrukcje rozwijają 120 KM mocy, przy czym Diesel osiąga maksymalny moment obrotowy rzędu 320 Nm, a motor benzynowy generuje 156 Nm.

W konfiguracji z silnikiem benzynowym dostępna jest pięciostopniowa przekładnia manualna, natomiast w dieslu stosowana jest skrzynia sześciostopniowa. Opcją jest sześciostopniowa przekładnia automatyczna, która może współpracować z motorem zasilanym benzyną.

Nowa Vitara została wyposażona w technologię ALLGRIP, która może pracować w czterech trybach jazdy. W trybie AUTO priorytetem jest wydajność paliwowa w typowych warunkach jazdy. System domyślnie wykorzystuje napęd na przednie koła, a w momencie wykrycia ich uślizgu włącza tryb 4WD. Tryb SPORT doskonale sprawdza się podczas jazdy po krętych drogach. System wykorzystuje wówczas zalety napędu 4WD w odpowiedzi na nacisk na pedał przyspieszenia. Tryb SNOW jest odpowiedni, gdy samochód porusza się po ośnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach. System domyślnie załącza napęd 4WD. Z kolei tryb LOCK pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in. siedem poduszek powietrznych, system zapobiegania kolizjom (Radar Brake Support) oraz adaptacyjny tempomat (ACC).

Nowa Vitara trafi na linie produkcyjne węgierskich zakładów Magyar Suzuki już na początku 2015 roku, aby w pierwszej połowie roku zadebiutować w europejskich salonach sprzedaży.

Źródło: Suzuki