Ranking awaryjności aut 2013

0

Każdy z nas chciałby mieć jak najmniej awaryjny samochód. Szukamy niezawodnych modeli, robimy wywiad wśród znajomych i sprawdzamy ceny części w serwisie, na internetowych aukcjach i okolicznych warsztatach. Poznajmy ranking awaryjności aut według znanych na całym świecie organizacji ADAC, TÜV i DEKRA. 

Niemiecki urząd nadzoru technicznego TÜV rok rocznie udostępnia raport z przeprowadzonych przez stacje techniczne badań. Prześwietlono 7 milionów aut i podzielono je na kilka grup: 2-3 lata, 4-5 lat, 6-7 lat, 8-9 lat, 10-11 lat. Adac – najstarszy niemiecki automobilklub, który wyciąga kierowców z technicznych opresji, dokonał porównania 17 milionów aut. Do naszego raportu przyczyniła się też Dekra. Organizacja rzeczoznawca działająca w ponad 50 krajach na świecie. Tutaj mamy do czynienia z przebadaną grupą 15 milionów aut. 

Samochody 2-3 letnie

1. Toyota Prius

toyota-prius

2. Toyota Auris

toyota auris

3. Mazda 2

mazda-2

4. Porsche Boxster

porsche-boxster

5. VW Golf Plus

VW-Golf-Plus

6. Ford Fusion

Ford-Fusion

7. Toyota Corolla Verso

toyota corolla verso2

8. Mazda 3

mazda 3

9. Opel Agila

opel-agila2

10. Suzuki SX4

suzuki-SX4

Samochody 4- i 5-letnie

1. VW Phaeton

VolkswagenPhaeton

2. Toyota Prius

toyota-prius

3. Porsche Boxster/Cayman

porsche-boxster

4. VW Eos

VW-Eos

5. Toyota RAV4

toyota-rav-4

6. Toyota Corolla Verso

toyota corolla verso2

7. Mazda 2

mazda-2

8. Audi A8

audi-a8

9. VW Golf Plus

VW-Golf-Plus

10. Toyota Avensis

toyota-avensis

Poza wiekiem w rankingu wzięto także pod uwagę wielkość auta oraz przebieg w poszczególnych klasach. 

Samochody małe

Przebieg do 50 tys. km – Ford Fiesta
Przebieg 50-100 tys. km – Toyota Yaris
Przebieg 100-150 tys. km – Mitsubishi Colt

Samochody kompaktowe

Przebieg do 50 tys. km – Opel Astra
Przebieg 50-100 tys. km – Toyota Prius
Przebieg 100-150 tys. km – VW Jetta

Klasa średnia

Przebieg do 50 tys. km – Opel Insignia
Przebieg 50-100 tys. km – Audi A5
Przebieg 100-150 tys. km – Audi A4

Kasa premium

Przebieg do 50 tys. km – Mercedes klasy E
Przebieg 50-100 tys. km – VW Phaeton
Przebieg 100-150 tys. km – Audi A6

Samochody sportowe

Przebieg do 50 tys. km – Mazda MX-5
Przebieg 50-100 tys. km – Audi TT
Przebieg 100-150 tys. km – Porsche 911

Samochody terenowe

Przebieg do 50 tys. km – Ford Kuga
Przebieg 50-100 tys. km – VW Tiguan
Przebieg 100-150 tys. km – BMW X5

Samochody typu van

Przebieg do 50 tys. km – VW Golf Plus
Przebieg 50-100 tys. km – Suzuki SX4
Przebieg 100-150 tys. km – Ford S-Max/Galaxy

Samochody użytkowe

Przebieg do 50 tys. km – VW Crafter
Przebieg 50-100 tys. km – Mercedes Sprinter
Przebieg 100-150 tys. km – VW Crafter

Co z tego wynika? 

Gołym okiem widać, że samochody japońskie i niemieckie to potęga, w rankingu przewijają się nawet te same modele.

Ciężko jest wybrać najlepsze auto, nie mamy też gwarancji, że rankingi wyłania to jedno jedyne, które nie będzie sprawiało nam problemów. Warto jednak czytać i porównywać. Kilka zestawień da nam z całą pewnością pełniejszy obraz rynku i wyłoni typy, które można wziąć pod uwagę przy okazji zakupu.

Tekst: Kasia Kwiecińska